השוק

חברת פז מתרחבת בשוק קמעונאות המזון: זו העסקה שביצעה

ארבעה חודשים אחרי החתימה על העסקה לרכישת רשת "סופר חביב", התקבל האישור המיוחל מהממונה על התחרות, לאחר שנקבע כי העסקה לא תפגע תחרות האזורית
מערכת ice | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג', פלאש 90/ יוסי אלוני)
זה לקח כמה חודשים, אבל אתמול (ראשון) חברת פז התבשרה כי רשות התחרות אישרה את העסקה לרכישת רשת המרכולים "סופר חביב". מדובר על 155 מיליון שקל עבור ארבעה סניפי הרשת והסכם להקמת אחד נוסף.
כזכור, בסוף 2022 הממונה על התחרות לא אישרה את רכישת הרשת "הסל שלי" תמורת סכום של כ- 30 מיליון שקלים מצד פז. רשות התחרות התנגדה לאישור העסקה, מכיוון שכ- 850 מטרים מפרידים בין סניף "הסל שלי" בראשון לציון לבין סניף סופר יודה בראשון לציון. לאחר מכן, בחברה סימנו את סופר חביב למטרה וארבעה חודשים אחרי החתימה על העסקה, התקבל האישור המיוחל מהממונה על התחרות, לאחר שנקבע כי העסקה לא תפגע תחרות האזורית.
פז, שבבעלותה 241 סניפי ילו, 65 סניפי סופרמרקטים (סניפי רשתות פרשמרקט וסופר יודה לשעבר, אותם רכשה) ו-17 סניפי מרקט ילו, נהנית מהעובדה שהמוצר הנמכר ביותר בחנויות ילו הוא סיגריות ולכן, כאשר הרשות לתחרות בוחנת פגיעה אפשרית בתחרות, היא לא לוקחת אותן בחשבון, בטענה כי לא מדובר במתחרה רלוונטי בשוק קמעונאות המזון. רכישת סופר חביב עתידה להכניס לקופה של פז כ-250 מיליון שקל בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה