השוק

בנק הפועלים: תנועת מספריים לוחצת להתחזקות של הדולר

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כותב היום בסקירה השבועית שלו כי המשקיעים המוסדיים נמצאים בחשיפת שיא למט"ח ונראה כי ההשקעות הזרות מתמתנות ומכאן מדובר בתנועת מלחציים על הדולר 
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
"המשקיעים המוסדיים הגדילו את החשיפה שלהם למט"ח לשיעור שיא של 19.1%. הבחירה להעלות את החשיפה הושפעה כנראה מהחששות מהמצב הפוליטי, והייתה להערכתנו גורם משמעותי במגמת הפיחות. השקל פוחת בשבוע החולף בשיעור של כ-1% מול הדולר ומול סל המטבעות" כותב היום ויקטור בהר מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים.
"הפיחות הושפע מירידת מחירי המניות בעולם. העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים צפוי להיוותר השנה גבוה, אך ההשקעות הזרות בישראל צפויות לקטון, וההשקעות של ישראלים בתיקי ניירות ערך בחו"ל לגדול. תנועת המספריים הזו, כברקע גם אי-הוודאות הפוליטית, לוחצת לפיחות השקל בשבועות האחרונים".

באשר לאינפלציה, כותב בהר כי "העלאות הריבית שאמורות להילחם באינפלציה, דווקא מביאות לייקור של סעיף השכירות במדד המחירים לצרכן, אך לא לאורך זמן. בסופו של דבר הפגיעה בכוח הקנייה של משקי הבית אמורה לבלום גם את מחירי השכירות. בינתיים ניתן לראות שקצב עליית מחירי השכירות התמתן גם בארה"ב וגם בישראל, אם כי קצב העלייה עדיין גבוה.
"אנו מותירים את תחזית האינפלציה ל- 12 החודשי הקרובים על שיעור של 2.6%, תחת ההנחה שההאטה בפעילות הכלכלית תבלום יותר ויותר גם את מחירי השירותים, ובכלל זה את מחירי שכר-הדירה. שער החליפין נותר גורם סיכון שעשוי להביא לאינפלציה גבוהה יותר. אנחנו לא צופים שינוי בריבית בחודשים הקרובים, אלא אם יהיו הפתעות גדולות במדדי המחירים לצרכן, או שמגמת הפיחות בשער השקל תחריף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה