השוק

הבורסה מנסה להיכנס לעולמות הקריפטו עם שת"פ חדש

הבורסה בתל אביב חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הפינטק פיירבלוקס במטרה לפתח את תחום הנכסים הדיגיטליים ולהסדיר אצת המסחר בהם; הנחת העבודה היא שאם השת"פ יצליח, הרי שניתן יהיה במעלה הדרך לפתח מסחר מסודר יותר בנכסים האלה בבורסה
ניצן כהן | 
איתי בן זאב (צילום קובי קנטור)
הבורסה בתל אביב מנסה להכניס לעולמות הקריפטו וחתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם הפינטק פיירבלוקס במטרה לפתח את התחום בדגש על מטבעות קריפטו. החשיבות בהסכם מהסוג הזה שאם הבורסה ופיירבלוקס יצליחו לפתח פלטפורמה לניהול הנכסים האלה הרי שתחת המשמורת של הבורסה לני"ע והיכולת הטכנולוגית שלה הרי שניתן יהיה במעלה הדרך להתחיל לסחור בצורה מסודרת יותר בנכסים דיגיטליים בישראל.
בבורסה אמרו היום כי שילוב ואיזון נכון בין פתרונות טכנולוגיים חדשניים לבין הידע, התהליכים והמנגנונים המקובלים בשווקי ההון המסורתיים והמפוקחים הופכים להיות קריטיים על-מנת לאפשר את היישום בפועל והשימוש של כלים חדשניים ומתקדמים באופן נרחב ובטוח לטובת הגברת התחרות, גיוון היצע המוצרים והנגשתם לציבור.

"שילוב כוחות זה מתחדד על רקע קשיים לא מבוטלים שחווה תחום הנכסים הדיגיטליים, בדגש על שוק המטבעות הקריפטוגרפים, בחודשים האחרונים, בין אם בעקבות חוסר הבשלות של חלק מהפתרונות, פרקטיקות בעייתיות ולא מקובלות של שחקנים מסוימים, או עקב היעדר ידע וניסיון רלוונטיים של נותני שירותים לאורכה ורוחבה של שרשרת הערך.
"אירועים אלו, לצד מהלכים אשר ננקטו על-ידי רגולטורים בישראל ובעולם במקביל וכתגובה להתפתחויות, מעצבים את עתידו של שוק הנכסים הדיגיטליים ומחזקים את הצורך לשלב בו גם את התהליכים ואת הניסיון הקיימים בשווקים המסורתיים המפוקחים על-מנת להבטיח את התפתחותו התקינה".
"פרוייקט עדן הינו שיתוף פעולה פורץ דרך עם הבורסה לניירות ערך ומהווה קפיצת מדרגה מרגשת בתחום הנכסים הדיגיטליים", אמר מיכאל שאולוב, שותף מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס. "זכינו באמונם של בנקים ומוסדות פיננסיים מהמובילים בעולם, ביניהם הבורסה לניירות ערך, אשר איפשרו לנו להפוך את האסטרטגיה למציאות. התעוזה של הבורסה בחקר ופיתוח מוצרים ושירותים בתחום הנכסים הדיגיטליים נוטעת כבר היום את היסודות העתידיים של כלכלת ישראל ופיירבלוקס שמחה על ההזדמנות שניתנה לה לספק את התשתית הדרושה והמומחיות הנחוצה להפיכת החזון למוצר בר-קיימא".
"השותפות בין הבורסה לפיירבלוקס מייצגת קפיצת דרך משמעותית בנוף העולמי של תחום הנכסים הדיגיטליים", אמרה אורי גרינפלד, סמנכ"לית מחלקת הסליקה בבורסה. "אנו נחושים להביא לשינוי משמעותי בדרך בה אנו פועלים ושיתוף הפעולה הנוכחי מבטא את מחוייבותנו ליצירת פתרונות מאובטחים, מפוקחים וחדשניים עבור הלקוחות. הטכנולוגיה המתקדמת של פיירבלוקס, עם הניסיון והמקצועיות של הבורסה, מאפשרת לנו להיות בחזית שוק ההון העתידי ולייצר אפשרויות בלתי מוגבלות בתחום הנכסים הדיגיטליים אשר יביאו לשינוי דרמטי, הן בהרגלי הצריכה של המשקיעים והן בהגברת התחרות והנגישות של שוק ההון לציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה