השוק

מובילאיי מציגה דו"ח חלש נוסף - אבל עם עתיד מבטיח

העלייה בעלות שבב EyeQ® פגעה בתוצאות החברה, כפי שהם ידעו לציין למשקיעים בתחילת השנה ובעקבות כך החברה משקיעה כספים משמעותיים בבנייה מחדש של המלאי
מערכת ice |  1
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
חברת מובילאיי, של ד"ר אמנון שעשוע, פרסמה אמש (חמישי) את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של שנת 2023. הכנסות החברה עמדו 454 מיליון דולר ירדו, ירידה של 1% בהשוואה לרבעון השני של 2022. הירידה, כפי שצוין בשיחת הרווח הקודמת של החברה, נבעה מהסרת המלאי של יחידות SuperVision אצל הלקוח העיקרי שלה.
מחיר מערכת הממוצע עמד על 51.7 דולר ברבעון השני של 2023, שהוא ברובו אחיד על בסיס שנה-על-שנה. מחירי ליבה מעט גבוהים יותר של מערכת EyeQ קוזזו על ידי מחירים נמוכים מעט של מערכות SuperVision כאחוז מההכנסות הכוללות.
הרווח הגולמי המתואם ירד ב-3 נקודות אחוז ברבעון השני של 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מהעלייה בעלות שבב EyeQ®, שהועברה כעליית מחיר ללקוחות מתחילת 2023 על בסיס מרווח אפס. הרווח הנקי של החברה עמד על 135 מיליון דולר, ירידה של 14% משנה שעברה.
המרווח התפעולי ירד בכ-9 נקודות אחוז ברבעון השני של 2023, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מגידול בהוצאות מחקר ופיתוח שהביאו לגידול בהוצאות התפעוליות כאחוז מההכנסות משנה לשנה.
הרווח התפעולי המתואם ירד בכ-9 נקודות אחוז ברבעון השני של 2023, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המחקר והפיתוח המיוחסות למספר העובדים וכן מירידה ברווח הגולמי המתואם. הרווח התפעולי ירד ב-23% ל-140 מיליון דולר
תזרים המזומנים התפעולי של מובילאיי לששת החודשים שהסתיימו ב-1 ביולי 2023 עמד על 197 מיליון דולר. זה כלל תזרימים משמעותיים הקשורים לבנייה מחדש של המלאי האסטרטגי של שבבי EyeQ, שצומצם משמעותית במהלך משבר שרשרת האספקה ​​של מוליכים למחצה ב-2021 ו-2022. המזומנים ששימשו לרכישות של רכוש וציוד היה 58 מיליון דולר באותה תקופה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ציון לשבח
    עמליה 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ד"ר אמנון שעשוע משכמו ומעלה, הוא הקים קרן סיוע לעסקים העניק מענקים לעסקים מתפתחים. קחו דוגמא ממנו.
    סגור