השוק

מטא מנפצת את התחזיות: ההכנסות מזנקות והמניה עלתה ב-4%

מטא מפרסמת את הדוחות שלה לרבעון השני של השנה בהם היא מתעלה על התחזיות של האנליסטים. החברה צמחה במספר דו-ספרתי לראשונה מאז 2021 ומנייתה עלתה ב-4%. הצפי לרבעון השלישי חוצה את תחזיות המומחים גם כן
מערכת ice | 
מטא (צילום shutterstock)
אמש (יום רביעי) מטא פרסמה את הדוחות שלה לרבעון השני של השנה ואלו עלו ציפיות האנליסטים. לפי הנתונים, החברה רשמה רווח נקי של 2.98 דולרים למניה (לעומת צפי של 2.91 דולרים), והכנסותיה עלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות אלו הסתכמו ב-32 מיליארד דולר, לעומת צפי של 31.1 מיליארד דולר מצידם של האנליסטים. 
לאחר פרסום הדוחות המניה של החברה עלתה ב-4% במסחר המאוחר. כמו כן, מדובר ברבעון הראשון מאז הרבעון הרביעי של 2021 שבו נרשמת עלייה דו-ספרתית בהכנסות החברה. החברה רשמה את העלייה הראשונה שלה אחרי מספר חודשים כבר ברבעון הקודם. 
נתונים נוספים מהדוח מעידים כי מספר המשתמשים הפעילים ביום, בכל השירותים שהחברה מציעה (פייסבוק, וואטסאפ אינסטגרם ועוד) עלה ב-7% ליותר מ-3 מיליארד משתמשים. למרות זאת, מרבית ההכנסות של החברה עדיין מגיעה מפרסום, והכנסות אלו עלו גם הן, הפעם ב-11.9%.
לצד זאת, יש מחלקות במטא שלא ממש תורמות להצלחה של החברה, ובהן מחלקת המטאוורס שצוקרברג הקים. לפי הדוח, ההכנסות של Reality Labs צנחו בכמעט 39% והיא הביאה להפסד תפעולי של 3.74 מיליארד דולר. למרות זאת, החברה צופה כי הרווחה שלה ברבעון השלישי יעמוד על כ-32-34.5 מיליארד דולר (גידול של עד 24.5%), אף שהמומחים צפו כי התחזית הזו תעמוד רק על 31.3 מיליארד דולר.
נזכיר כי החודש צוקרברג השיק את האפליקציה המתחרה שהקים לטוויטר: ת'רדס. לאחר בום בפופולריות שלה, השימוש בה צנח ב-70% ולכן לא ידוע אם הנתונים הללו כבר כלולים בתחזיות של החברה לחודשים הבאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה