השוק

פאגאיה במהלך ענק: גייסה עוד 800 מיליון דולר

פאגאייה חתמה גיוס ABS והשלימה גיוס של 3.9 מיליארד דולר השנה, האג״ח מדורג לראשונה בדירוג AA, כאשר עד כה גייסה החברה כ-17 מיליארד דולר מאז 2018
מערכת ice | 
מניות (צילום vecteezy)
חברת פאגאיה חברת טכנולוגיה בינלאומית המספקת תשתיות בינה מלאכותית לשוק הפיננסי, הודיעה בסוף השבוע על סגירת גיוס של 800 מיליון דולר, זהו הגיוס ה-40 של אגרות חוב מגובות נכסים (ABS - asset-backed securitization) שהחברה ביצעה עד כה וה-8 בשנת 2023. לפי מודל המימון המוקדם של פאגאיה, הכסף מגויס לפני ההלוואות ניתנות על ידי הפרטנרים של החברה וכך מאפשר להם לאשר הלוואות חדשות מחוץ למאזן שלהן.
בעסקה זו בדירוג AA, רכשו מוסדיים כשירים 792 מיליון דולר של אג״ח מגובות נכסים, המתבססים על  נכסים לא מובטחים של הלוואות לצרכן. גיוס ההון הזה מחזק את מעמדה של פאגאיה כמספר אחת בגיוס ABS להלוואות אישיות בארצות הברית והוא משקף את העניין הרב שיש למשקיעים באשראי צרכני.

פאגאיה גייסה מעל ל- 17 מיליארד דולר בעסקאות אלו מאז 2018, והם שימשו למימון של מעל 17 מיליארד דולר הלוואות חדשות שנוצרו על גופי אשראי בארצות הברית, כאשר כל אחת מהן התקיימה בעזרת ניתוח האשראי שבוצע בעזרת מערכות הבינה המלאכותית AI של פאגאיה.
"העסקה הזו ממשיכה את הפעילות המתוכננת שלנו ומראה איך המודל הייחודי של החברה המשלב הון, עם יכולות של AI, יחד עם הקשרים שלנו עם השותפים והמשקיעים שלנו מאפשרים השקעה בקרדיט צרכני בעלות הון נמוכה", אמר פול לימאני, מנהל תחום שוק ההון בחברה.  "זוהי עסקת ה- PAID הראשונה שקיבלה דירוג AA, דירוג זה מייצג את היכולת של פאגאיה לפעול באופן חלק ומתמשך, ומציגה את עוצמתנו בשוק ה-ABS, והיא עדות ליכולת העסקית והמומחיות שלנו בהנעת העסק באמצעות הבנת אשראי המבוססת על ידי AI".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה