השוק

מאסק מדאיג את המשקיעים: "צריך להיות ממוקד כדי להיות הכי טוב"

לדברי פרופסור להתנהגות ארגונית של בית הספר למנהל עסקים בלונדון, רנדל ס. פיטרסון: "האם רוב בעלי המניות של החברות יקבלו שהמנכ"ל שלהם ינהל כמה חברות אחרות במקביל? התשובה לכך היא כנראה לא. זה מעלה שאלה לגבי מועצת המנהלים של טסלה, האם הם כל כך מאוהבים במאסק שהם לא רק מקבלים את אופן העבודה החריג שלו, אלא עלולים להחמיץ בעיות מהותיות משמעותיות, כל עוד הכסף ימשיך להגיע?"
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ The Babylon)
המיזמים המרובים של אילון מאסק והיחסים ביניהם עומדים בפני בדיקה מוגברת, כאשר מנכ"ל טסלה ממשיך להוסיף עוד ועוד לארנסל העסקים שלו שלו. במהלך שיחת הרווחים של טסלה עבור הרבעון השני, שהתקיימה ביום רביעי, אנליסט וויליאם סטיין שאל את מאסק לגבי מיזם טכנולוגי נוסף שהוא הקים: xAI. מאסק אמר לאחרונה שסטארט-אפ הבינה המלאכותית שואף להתחרות ב-Google Bard או ב-ChatGPT של OpenAI ביום מן הימים ומתכנן לשתף פעולה עם טסלה במיזם.
שטיין שאל אותו, "עבור משקיעים שחושבים שאולי יש לא מעט ערך בתכונות ובמוצרי הבינה המלאכותית של טסלה, זה יכול להיות מדאיג לראות אותך נוקט במאמץ אחר שבו בינה מלאכותית היא המוקד. האם אתה יכול לדבר על האופן שבו xAI עשוי לחפוף, אולי להתחרות בטסלה או בדרכים אחרות אולי זה משפר את הערך של מה שטסלה עושה?".
מאסק טען ש-xAI וההתמקדות שלו בבינה כללית מלאכותית יביאו ערך מסוים לטסלה ודיבר על גיוס עובדים כדוגמה לכך. "היו כמה מהמהנדסים והמדענים הטובים ביותר בעולם בתחום בינה מלאכותית, שהיו מוכנים להצטרף לסטארט-אפ, אבל הם לא היו מוכנים להצטרף לחברה גדולה ומבוססת יחסית כמו טסלה". הוא הוסיף, "אז חשבתי, עדיף שזה יהיה סטארט-אפ שאני מנהל, מאשר שהם יעבדו במקום אחר. זה סוג של ההתחלה של xAI".
בנוסף לדוגמא של xAI, הוא אמר שהוא הצליח לפתות מהנדס מדעי חומרים מוביל מעבודתו באפל, על ידי הבטחה שהמהנדס יוכל לעבוד במקביל עבור SpaceX וטסלה. המהנדס המדובר, צ'רלס קוהמן, הצטרף לטסלה בסוף 2015 וכעת הוא מחזיק בתואר סגן נשיא של SpaceX וטסלה, בעודו כפוף ישירות למנכ"ל.
מאסק השלים בשנה שעברה את רכישת טוויטר ומינה את עצמו למנכ"ל החברה באופן זמני. כעת הוא בעל השליטה, ה-CTO ויו"ר המנהלים של טוויטר, תוך שהוא מחזיק בתפקיד המנכ"ל הן בטסלה והן בחברת התעופה שלו, SpaceX. הוא גם המייסד והמממן של הסטארט-אפ של ממשק מוח-מחשב Neuralink ומיזם המנהרות The Boring Co.
טסלה היא החברה הציבורית היחידה מבין החבורה והיא מעולם לא חשפה לבעלי המניות בדיוק כמה כישרון, זמן וכסף היא השקיעה בסיוע למאסק במיזמים אחרים שלו, או מדוע שליחת אנשים לטוויטר תהווה שימוש סביר במשאבי טסלה. מאסק גייס בעבר את עובדי טסלה, SpaceX ו-The Boring Co. כדי לסייע לו בהשתלטות שלו על טוויטר.
לדברי פרופסור להתנהגות ארגונית של בית הספר למנהל עסקים בלונדון, רנדל ס. פיטרסון, "מאסק מעלה טיעון בעייתי באומרו 'אני עוזר לטסלה בכך שאני מונע מהאנשים הנהדרים האלה להצטרף למתחרה'. זו עובדה נגדית שאי אפשר באמת לבדוק או לערער בחקירה".
רוב הסטארט-אפים נכשלים, ציין פיטרסון ואנשים שרוצים ליצור סטארט-אפים כנראה לא היו צפויים להצטרף למתחרים הישירים של טסלה בתעשיית הרכב. פיטרסון אמר כי המיזמים הרבים של מאסק יכולים ליצור סיכונים עבור טסלה, ועל בעלי המניות לחפש פרטים נוספים.
"קשה להתמקד ולהצטיין בכל דבר כשאתה מנהל מספר חברות", אמר פיטרסון. "זה סיכון סביב המנכ"ל עצמו. האם רוב בעלי המניות של החברות יקבלו שהמנכ"ל שלהם ינהל כמה חברות אחרות במקביל? התשובה לכך היא כנראה לא. אז זה מעלה לגבי מועצת המנהלים של טסלה, האם הם עצמאיים בכל רמה או שהם כל כך מאוהבים במאסק שהם לא רק מקבלים את אופן העבודה החריגה שלו, אלא עלולים להחמיץ בעיות מהותיות משמעותיות, כל עוד הכסף ימשיך להגיע?".
מועצות המנהלים של חברות שנקלעו למשבר, כמו אנרון והרויאל בנק אוף סקוטלנד, לא הצליחו לרסן את המנכ"לים שלהן למרות סימני אזהרה במשך רבעונים רבים, הוא ציין. סיכון נוסף, אמר פיטרסון, הוא שעובדיו של מאסק עשויים להרגיש לחץ לעבוד על פרויקטים רבים בו-זמנית עבורו במקביל, מחוץ לטסלה. בשאיפה לרצות אותו או לצבור ניסיון עבודה חדש, העובדים עלולים לא להתאושש מהעבודה והשחיקה שלהם. שחיקה, לדבריו, יכולה להוביל לביצועים גרועים.
לבסוף, ציין הפרופסור, ייתכן שמאסק יוצר הסחות דעת הפוגעות במיקוד בקרב עובדיו, גם אם כוונתו היא ליצור סימביוזה בין עסקיו. "אתה צריך להיות סופר ממוקד כדי להיות הכי טוב במשהו, גם כאדם פרטי וגם כתאגיד. זו הסיבה שראינו מגמה של התרחקות מקונגלומרטים שהיו גדולים בשנות ה-70 לחברות שממוקדות יותר כיום", אמר הפרופסור.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אמא ואמר הפרופסור, אבל התוצאות שונות
    אמת 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הערך של מאסק טמון בהשתוללות שלו. ככל שהוא משתולל יותר הוא גם יוצר יותר. הוא גאון הדור ללא ספק, ולכן לשים אותו בגזרה כוללנית שתופסת לגבי כמעט כולנו, אינו נכון.
    סגור
  • 2.
    עובדה! אילון מאסק מצליח לנהל בהצלחה מספר חברות.
    רונן 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שבכל אחת מהחברות של אלון מאסק הוא דומיננטי, ומשפיע עד לפרטים הקטנים. ולפי שווי השוק הגדל של כל אחת מהחברות....כנראה שהוא מצליח. יותר מכך, כל אחת מהחברות שהקים היא מובילה עולמית בתחומה. למעט טוויטר ו X.AI.
    סגור
  • 1.
    כל האירגונים של מאסק מקודמים ע"י מאסק בטוויטר -תחשבו
    לילי 07/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את הוצאות הפירסום שהיה על החברות לשלם תגיעו ליותר מ44 מיליארד $ ב10 שנים
    סגור