השוק

בכיר בשוק ההון: העליות בבורסה, ניצול הזדמנויות

בשוק ההון מסבירים את העליות של הימים האחרונים בבורסה בניצול הזדמנויות שנוצרו בגלל העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל; כפיר פלג, מנהל השקעות במגדל שוקי הון: "התשואות על האג"ח הממשלתי ירדו משמעותית בזמן קצר"
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
בימים האחרונים נרשמות עליות בבורסה וזאת למרות עליית המדרגה במחאה נגד החקיקה המשפטית של הממשלה. ההסברים לעליות האלה רבות ומגוונות אבל השורה התחתונה שלהן היא שנוצרו הזדמנויות בשוק ההון המקומי.
"המגמה החיובית בתל-אביב הגיעה גם לשוק האג"ח". לדברי כפיר פלג, מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון, "בשבועות האחרונים האופטימיות חזרה לשוק והמשקיעים חזרו לרכוש חוב של ממשלת ישראל – מה שהוביל לירידת תשואות חדה מאוד ביחס למגמה שאפיינה את השוק האמריקאי בתקופה זו". 

פלג מסביר, כי "מאז שהשיח סביב הרפורמה המשפטית החל לצבור תאוצה, בתחילת השנה, הפסימיות השתלטה על המסחר גם באפיק החוב, ובאג"ח הממשלתי בישראל נרשמה עליית תשואות משמעותית, בזמן שבארה"ב התשואות בשוק האג"ח ירדו". 
לדבריו, "בשבועות האחרונים המשקיעים החליטו כי העת הנוכחית מתאימה להגדלת סיכונים (Risk-on) בישראל והדבר הוביל לעליות משמעותיות באפיק האג"ח המקומי. גם בשוק הקונצרני נרשמו עליות רוחביות, התשואות בו ירדו והמרווחים הצטמצמו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה