השוק

בבנקים הזרים מזהירים: החקיקה המשפטית תביא את הדולר ל-3.8 שקל

הכלכלן הראשי של לומברד אודייר, בנק שוויצרי שעוסק בבנקאות פרטית מעריך שהשווי ההוגן של הדולר נמצא כעת ברמה של 3.8 שקל; "בנק ישראל יכול להתערב במסחר במט"ח כדי למנוע העלאת ריבית נוספת"
ניצן כהן |  1
מניות (צילום shutterstock)
סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר וקיראן קאוושיק אסטרטג המט"ח של הבנק, התייחסו לכלכלה הישראלית על רקע השינויים האחרונים: "הצמיחה הכלכלית בישראל נותרה חזקה, אם כי ישנם סימנים להיחלשות, כמו צמיחה חלשה באשראי.
"בנק ישראל החליט להותיר את שיעור הריבית על 4.75% מכיוון שלדעתם המדיניות הנוכחית מגבילה מספיק. החלטה זו נתמכה על ידי ההאטה באינפלציה ומדד מחירים לצרכן נמוך מהצפוי בחודש מאי" הם אומרים.
"עם זאת, האצת צמיחת השכר מפעילה לחץ על הבנק המרכזי. שוק העבודה נותר הדוק, אך המשרות הפנויות פחתו. קיימים סיכונים לתחזית האינפלציה, לרבות פיחות השקל. הנגיד אמיר ירון הדגיש כי למסלול השקל יש חשיבות מכרעת ללחצים אינפלציוניים וכי ייתכן שאפקט המעבר התגבר בשנים האחרונות. בנק ישראל יוכל להתערב בשווקי המטבע כדי למנוע את הצורך בהעלאות ריבית נוספות".
באשר לתנודתיות במסחר במט"ח אומרים שער וקאוושיק כי "לאחר תיקון חד ביוני, כאשר שער הדולר ירד מ-3.75 ל-3.55, הוא עלה בחזרה ל-3.70. תנועות המחירים בשקל עשויות להיות מושפעות מדיונים מתמשכים על רפורמה משפטית. אם תתקבל הצעת חוק מרוככת, זה יכול להביא הקלה מסוימת, אבל עדיין מומלץ להיזהר לגבי המטבע.
"האיזונים החיצוניים החזקים של ישראל עלולים להיחלש עקב תיקון במגזר הטכנולוגי, שיוביל להפחתה בתזרימי השקעות זרות ישירות (FDI). זה צפוי לגרום לפיחות של השקל הישראלי במונחי סחר משוקלל. אנו מאמינים שהשווי ההוגן של הדולר מול השקל צפוי לעלות בסופו של דבר לכיוון 3.8 שקל".
נציין כי משמעות הדברים של לומרד אודייר היא דרמטית בעיקר לאור העובדה כי כרגע כולם עדיין רגועים לאור היחלשות הדולר מול השקל בשבוע שעבר אולם תנאי המקרו וחוסר היציבות הפוליטי גורמים ללחצים תת-קרקעיים במסחר במט"ח כשאלה בתורם  מפריעים לבנק ישראל לעצור את העלאות הריבית שלא לדבר על הורדת ריבית.
לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית. הבנק מתמחה בבנקאות פרטית ומספק ללקוחותיו שירותי ניהול עושר ייחודיים בעזרת נזילות גבוהה. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על 214 מיליארד דולר. ללומברד אודייר יש כיום 28 נציגויות ב-23 מדינות ביניהן ישראל, והוא מעסיק כ-2,500 עובדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלכלנים אומרים שרואים סימנים ברורים לכך שיש גורמים
    בגדי המלך החדשים 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמריצים את הדולר הקל חזק והדולר אמור להיות נמוך יותר. הגרעון של הבנק האמריקאי בשיא של כל הזמנים ויש שם אנרכיה של מיעוטים ופרוגרסיבים שמקריסים את המדינה פנימה. הדולר אמור להיות הרבה יותר נמוך באמת מאשר כעת.
    סגור