השוק

הפתעה: האינפלציה ללא שינוי ביוני; הקצב השנתי נותר על 4.2%

הפתעה טובה נרשמת היום בכלכלה הישראלית והיא האינפלציה שנותרה ביוני ללא שינוי זאת בעוד התחזיות היו לעליית מחירים כוללת בישראל של 0.25%; הקצב השנתי נותר גבוה אולם ללא שינוי מהחודש שעבר ועומד כעת על 4.2%
ניצן כהן |  4
מניות (צילום vecteezy)
נתון חיובי נרשם היום בכלכלה הישראלית והוא האינפלציה ביוני שנותרה ללא שינוי לעומת חודש מאי. הקצב השנתי של האינפלציה עדיין גבוהה ואינו מגלם את עליית הדולר מעבר לרמת ה-3.7 שקל (שבינתיים חזר ל-3.6 שקל) ועומדת על 4.2%.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מפילוח רכיבי האינפלציה הרי שעליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: מזון שעלה ב-0.6%, בריאות שעלה ב-0.4% וחינוך, תרבות ובידור שעלה ב-0.2%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.6%, הלבשה והנעלה שירדו ב-3.0% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.8%.

כאן המקום לציין שלא כדאי לחגוג יותר מידי מאחר והאינפלציה עדיין דביקה ולא כל התמורות הכלכליות מגולמות במחירי חודש יוני. יחד עם זאת צריך לזכור שהעלאות הריבית הקודמות מתחילות לחלחל לכלכלה הריאלית ומכאן נראה כי ההחלטה של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לעצור לרגע את העלאות הריבית ולראות כיצד ההעלאות הקודמות מחלחלות הייתה נכונה.
עוד כדאי לזכור שעל פי המחקרים האחרונים והמעודכנים (אם כי אין יותר מידי מחקרים על התהליך הזה) מסתמן שהתמסורת בין העלאת ריבית להגעה שלה לכלכלה הריאלית היא של 14 חודשים בממוצע וזה אומר שעדיין לא ראינו את כל העלאות הריבית מגיעות לשוק.
נסייג את הדברים ונזכיר כי אנחנו נמצאים בחודש יולי והישראלים מסתערים על נתב"ג וזה אומר שבהינתו שהדולר ימשיך להיות גבוה נראה הקיץ מדדים גבוהים אם כי עונתיים. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין שינוי במדד..
    דוביכ 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוב להאריך את תקופת השרות של פרופ אמיר ירון לטובת כלכלת ישראל והעם. מגיע עידוד לציבור הצרכנים בישראל אשר לומד להתאים עצמו לשינויים ונוהג בחכמה וריסון..
    סגור
  • 3.
    אין שינוי במדד.. (ל"ת)
    דוביכ 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חוסר פרגון
    כלנית 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכהרגלם של הפרשנים הכלכליים של התקשורת מהנדסת התודעה כל סממן טוב או חיובי אשר מתרחש בכלכלה זה הודות למדיניות הנגיד,לשר האוצר הקודם ליברמן או בשל האינפלציה בארהב ולעומת זאת כל דבר שלילי שמתרחש בכלכלה כגון עליית שער הדולר,העלאת הריבית וכו זה אך ורק בשל מדיניות סמוטריץ והממשלה,
    סגור
  • 1.
    כלכלה
    דליה 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שביטול עילת הסבירות טובה לכלכלה
    סגור