השוק

גלובל X: האינפלציה בארה"ב גבוהה מידי, הפד לא מרסן מספיק

דיוויד בנימינוב, אנלסיט בגלובל X אומר בסקירה השבועית שלו כי האינפלציה בארה"ב גבוהה מידי ומדיניות הפדרל ריזרב אינה מרסן דיו; בנימינוב מעלה חשש כי איסור היצוא של מינרלים מסוימים מסין עלול לפגוע בתעשיית השבבים העולמית
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
"הנתונים האחרונים המחישו את חוסנה של הכלכלה האמריקאית, כאשר גם האינפלציה עדיין גבוהה בהרבה מעל היעד של הפד ל-2% שנתי. אנו סבורים כי הנתונים הללו מובילים את הפד להבנה כי גובה הריבית הנוכחית אינו "מרסן" מספיק, ועל כן הריבית הסופית עשויה להיות גבוהה מהתחזיות כעת" כותב דיוויד בנימינוב, אנליסט מחברת ההשקעות גלובל X.
"תמיד יש לזכור" הוא אומר "כי לצעדים המוניטריים יש השפעה מאוחרת, ועל כן ישנו סיכון כי הקשחה אגרסיבית מדי עשויה להכביד על מגזרים מסוימים בכלכלה, למשל המערכת הבנקאית, כפי שבא לידי ביטוי בקשיי הנזילות שחוו בנקים אזוריים באחרונה. ההערכה כעת בשוק היא כי הפד יעלה את הריבית החודש ברבע אחוז ולאחר מכן ימתין לבחון את התמונה המשתקפת מהנתונים העדכניים".

ביום שישי התפרסם דו"ח התעסוקה של הכלכלה האמריקאית. בנימינוב כותב כי "דו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי ניפץ את התחזיות המוקדמות: יותר מפי שניים מהמצופה. הדוח הצביע על משרות חדשות רבות בענפי הפנאי והארחה, בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים. עם זאת, ייתכן כי מדובר בעיקר בברים ובמסעדות, ובמשרות של סטודנטים, שמסיימים כעת את שנת הלימודים ונכנסים לשוק העבודה בחודשי הקיץ".
השבוע יתפרסם מדד יוני, שצפוי להצביע על עלייה חודשית של 0.4% ועלייה שנתית של 3.2%. בנימינוב כותב כי "מדד הליבה צפוי להישאר גבוה. מדד מחירי ההוצאה על צריכה פרטית (PCE) מתחיל להצביע על קיבעון ברמה השנתית והתמתנות ברמה החודשית, ואם נראה את המגמה הזו גם במדד המחירים לצרכן השוק צפוי להגיב בחיוב.
"בגזרה הגיאו-פוליטית, למרות המגעים בין בכירי הממשל של שתי המדינות, היחסים בין ארצות הברית וסין נותרים מתוחים, כאשר שני הצדדים מטילים הגבלות הדדיות על סחר והשקעות. ארצות הברית שוב שמה על המוקד את החברות הסיניות הנסחרות בבורסה של ניו יורק מתוך מטרה לבחון את אמינות הדיווחים הכספיים שלהן. מנגד, סין אסרה על ייצוא של שני מינרלים החיוניים לצורך ייצור שבבים, והדבר מעורר חשש כי סין תרחיב את המגבלות הללו על מינרלים נוספים ובכך תפגע בתעשיית השבבים העולמית" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה