השוק

פסגות: הסיכון לאינפלציה עדיין גבוה וזה בעיקר מהיחלשות השקל

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות מעריך שסביבת האינפלציה מתקרב לשליטה אבל עדיין הסיכונים גדולים, בעיקר מכיוון ההיחלשות של השקל מול המטבעות הזרים
ניצן כהן | 
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות מעריך שסביבת האינפלציה מתקרבת לשליטה אבל עדיין הסיכונים גדולים בעיקר מכיוון מחירי המזון ומההיחלשות של השקל מול המטבעות הזרים.
"לאחר תקופה ארוכה בה ההפתעות האינפלציוניות היו בעיקר כלפי מעלה, נראה שהכיוון משתנה. מדד חודש מאי הפתיע כאשר היה נמוך משמעותית מהצפוי, אך זאת רק לאחר שמדד אפריל הפתיע משמעותית מעלה. למעשה, אם מתבוננים על שלושת החודשים האחרונים – המדדים במצטבר היו בדיוק בהתאם לצפי הקונצנזוס" אומר גרינפלד.

"במבט לחודשים הקרובים, נראה כי הסיכונים למדדים הם אולי עדיין כלפי מעלה ובפרט סעיפי המזון הדיור ואפקט הפיחות של השקל. בסך הכל שלושת המדדים הקרובים צפויים להיות גבוהים אבל החל מחודשי הסתיו האינפלציה צפויה לרדת באופן משמעותי. למעשה, ההערכה שלנו היא שבתוך פחות משנה האינפלציה תחזור אל היעד של בנק ישראל.
"שינוי זה בסביבת האינפלציה, יחד עם ההתקררות באינפלציה ועצירת העלאות הריבית בארה"ב, צפויים להביא את בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה ב-10 בחודש. השווקים מגלמים כיום עוד העלאת ריבית מתישהו במהלך שלושת החודשים הקרובים אבל באופן טבעי, השווקים מגלמים גם פרמיית סיכון אינפלציוני גבוהה יותר מאשר בדרך כלל ולכן לא נופתע אם הריבית בארץ כבר נמצאת בשיאה.
"כמובן, סוגיית שער החליפין היא מרכזית בכל הנוגע לאינפלציה ולריבית בישראל ולכן יכולת החיזוי חלשה יותר מבעבר. רק בחודש האחרון ראינו עד כמה שער החליפין יכול להיות תנודתי, ולתנודות אלו יכולות להיות השפעה על מדיניות בנק ישראל" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה