השוק

חזרה לחקיקה: הדולר מזנק ל-3.72 שקל; העלאת ריבית קרובה

החקיקה המשפטית חוזרת לסדר היום ועל סטרואידים ואיתה המחאה כשבין אלה לאלה התחיל הלילה צה"ל מבצע צבאי בג'נין; המשקיעים מטבע הדברים לוקחים את הכסף שלהם ויוצאים מישראל
ניצן כהן |  2
הדולר מזנק (צילום shutterstock, פלאש 90/ גילי יערי, מיכאל גלעדי)
החקיקה המשפטית חוזרת לסדר היום והפעם על סטרואידים ואיתה גם המחאה שמאיימת היום לעלות מדרגה עם חסימה של דרכי הגישה לנתב"ג. המשטרה הודיעה שלא תאפשר את חסימות דרכי הגישה לנמל התעופה הבינלאומי של ישראל ומכאן החשש מהתנגשויות אלימות בין המוחים למשטרה.
בין אלה לאלה החל הלילה צה"ל במצבע צבאי בג'נין. באופן עקרוני מבצעים צבאיים לא עושים רושם על המשקיעים בבורסה ובשוק המט"ח אבל הנפיצות של המצב בישראל אליו מכניסים גם מבצע צבאי שיכול להסתבך בקלות ובלי גיבוי של הקהילה הבינלאומי לא עושה טוב למשקיעים.

המסחר במט"ח נפתח היום כשהדולר מזנק ב-0.5% לרמה של 3.72 שקל ואיתו גם שאר המטבעות הזרים וזה אומר שאם חשבנו שבעוד 10 ימים בנק ישראל ייקח אוויר עם העלאות הריבית, הרי שכרגע נראה שלבנק ישראל לא תהיה ברירה אלא להעלות את הריבית כדי להתמודד עם ההתפרצות האינפלציונית שחוזרת לסדר היום עם ההתחזקות של הדולר.
כרגע הדעות חלוקות על התמסורת שבין הדולר לאינפלציה ואם באופן עקרוני הקונצנזוס היה שמדובר על תמסורת של 10% הרי שבנק ישראל כבר מדבר על תמסורת של 20% ומורגן סנטלי מדבר על תמסורת של 25% וזה אומר ששום דבר טוב לא מאיים על הכלכלה הישראלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה קשקוש!
    פינגווין 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביום הבחירות 23.03.23 שער הדולר היה 3.68 רק שבוע שעבר שער הדולר היה נמוך יותר מיום הבחירות. חצי שנה שבכל פעם שהדולר עולה יש כתבות איך הרפורמה המשפטית מעלה את שער הדולר
    סגור
  • 1.
    הנגיד ילך. הכל יחזור לטובה
    מרגי 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מומלץ לנגיד בינתיים לנסוע ללמוד לנהל כלכלה נכונה בספרד וגיאורגיה. ועוד מדינות נוספות. ואף אחד מהם לא מתראיין בcnn
    סגור