השוק

הבנק הבינלאומי משווה ומעלה: ישלם ריבית על העו"ש ויתן מענק

הבנק הבינלאומי מיישר היום קו עם בנק מזרחי שפיתח את המנגנון המעניין שחל תשלום ריבית על יתרות זכות ומענקים למי שלקח משכנתא; הבינלאומי אם כן, מפחית גם את הריבית על המינוס
ניצן כהן | 
סמדר ברבר צדיק (צילום Magma Images, תמר מצפי)
מטבע הדברים יש אותיות קטנות וכאן צריך לזכור שמזרחי היה הראשון לתת את המבצעים האלה ולאחר מכן הצטרפו אליו שאר הבנקים.
אם נתרכז רגע בבנק הבינלאומי הרי שאלה האותיות הקטנות:
ריבית זכות על העו"ש - במרכז התכנית  תשלום ריבית בשיעור של 2.2%- 1.8% לשנה על יתרות זכות בעו"ש עד ליתרת זכות בסכום של 25 אלף שקל.  ההטבה תשולם אחת לרבעון על יתרות שיצטברו החל מ-1 ביולי ותינתן לשתי קבוצות לקוחות פרטיים המקבלים משכורת בחשבונם ושסך הנכסים הפיננסים בחשבונם: עו"ש, ני"ע ופיקדונות,  אינו עולה על שווי של 50 אלף שקל (נציין כי הסכום המינימלי לקבלת שירות  יעוץ השקעות בבינלאומי הוא 50 אלף שקל- הנמוך מבין כל הבנקים, ולקוחות להם נכסים נזילים בהיקף זה ויותר יכולים להיעזר ביעוץ השקעות).
בקבוצה הראשונה לקוחות להם הלוואה צרכנית בריבית משתנה עם יתרה לסילוק ב 1.7.23 של 10,000 שקל ומעלה או משכנתא, המשולמות כסדרן. לקוחות אלה יקבלו ריבית של 2.2% במטרה לסייע להם בתקופה בה הריבית על האשראי עולה בשל עליית הריבית במשק.
בקבוצה השנייה -לקוחות ללא אשראי בריבית משתנה בבנק להם פעילות בכרטיסי אשראי של הבנק בהיקף חודשי של  3,000 שקל  ויותר, שיקבלו ריבית בשיעור של 1.8%.  
 הטבה לבעלי משכנתאות - הטבה נוספת שמשיק היום הבינלאומי היא לבעלי משכנתאות: לקוחות בעלי משכנתא בבנק הכוללת מסלול פריים, אשר ההחזר החודשי בה התייקר במעל 500 שקל  במהלך השנה האחרונה - ייהנו מזיכוי ריבית מיוחד בסך של 1,400 שקל על מסלול הפריים וזאת על רקע התייקרות ההחזרים בחודשים האחרונים עקב עליית ריבית בנק ישראל.  
הזיכוי יוענק בארבעה תשלומים רבעוניים ככל שהמשכנתא עדיין לא נפרעה. ההטבה תינתן לבעלי הלוואת משכנתא המשולמת כסדרה ושניתנה לרכישת דירה יחידה למגורים ששוויה ביום המימון לא עלה על 2 מיליון שקל, שיעור מימון של מעל 60%, ובעלי החזר חודשי מעל 30% מההכנסה.  
הפחתה בריבית חובה על העו"ש - הטבה נוספת היא בריבית החובה על העו"ש: עוד באוקטובר 2022 הקדים הבנק הבינלאומי והפחית, בשלב מוקדם של העלאות הריבית במשק, את הריבית המרבית למשיכת היתר ללקוחות הפרטיים בכל המסגרות  בשיעור של 1%. היום מודיע הבנק על הפחתה נוספת בשיעור של 1% - בדומה לשיעור המצטבר של שלושת העלאות הריבית האחרונות של בנק ישראל,  על המסגרות לבנקאות אישית (משקי בית),  כך שסך ההפחתה על הריבית המרבית על מסגרות אלה מגיע ל-2%.
מהבינלאומי נמסר כי ההקלות יחולו באופן אוטומטי על לקוחות שיעמדו בתבחינים ללא צורך בהצטרפות אקטיבית של הלקוח. מנגנון ההטבות יפעל לתקופה של עד שנה וכל עוד ריבית בנק ישראל תעמוד על 3.5% לפחות. 
עוד נמסר מהבינלאומי כי שורת המהלכים שהבנק נוקט בהם לסיוע זמני ללקוחות שהעלאות הריבית במשק מכבידות עליהם, מצטרפת לשורה של הצעות ערך שיוזם הבנק, כבנק מתמחה ומוביל בהשקעות, ללקוחותיו בתקופה של ריבית עולה. זאת מתוך חשיבה שהדרך הנכונה לניהול החשבון היא לעודד את הלקוחות להשקיע את הכסף הפנוי לטווחים ולאפיקים לפי צרכיהם הספציפיים. מעבר לכך הבנק פונה באופן יזום ללקוחות להם יתרות עו"ש משמעותית בזכות ומיידע אותם בדבר היתרה ומציע להם אפיקי השקעה שונים, וכן נוקט בפניה יזומה  ללקוחות בעלי ניצול גבוה וקבוע ממסגרת משיכת היתר בהצעה להלוואה בריבית נמוכה יותר.
כאמור, הבנק מציע מוצרי השקעה ייחודים הכוללים פיקדונות בריבית תחרותית, פיקדונות ברירה, שירותי ייעוץ השקעות לבעלי תיק השקעות החל מההיקף הנמוך ביותר בשוק הבנקאות (מ-50 אלף שקל), ומגוון כלים ושירותים מתקדמים  - דיגיטליים ואנושיים,  להשקעות בשווקי ההון. בין המוצרים והשירותים:
הבנק פתח לאחרונה לכלל לקוחותיו, חינם, את האקדמיה הדיגיטלית לשוק ההון - קורס דיגיטלי מתקדם בתחום ההשקעות, כחלק מהתמיכה של הבנק בחשיבה צרכנית עצמאית ונבונה של לקוחותיו ועידודם לפעול בצורה הפיננסית הנכונה להם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה