השוק

מטורף: הציור היקר ביותר באירופה יימכר ב-84 מיליון דולר

ציור של הצייר האוסטרי המיתולוגי גוסטב קלימט, יימכר במכירה פומבית באנגליה תמורת הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור ציור באירופה - 65 מיליון ליש"ט (83 מיליון דולר), פי 7 מהסכום בו נמכר ב-1994
מערכת ice | 
דולרים (צילום freepik)
הצייר האוסטרי המיתולוגי גוסטב קלימט ידוע בשל מספר יצירות שלו שהפכו לאייקוניות במיוחד כמו למשל "הנשיקה" והדיוקן של אדל בלוך-באואר הראשון שצוירו על ידו אי שם בשנת 1907. 
אבל דווקא אחד הציורים הפחות מוכרים ופופולריים שלו, תעמוד בשבוע הבא למכירה פומבית באנגליה ועשויה להפוך ליצירה שנמכרה בסכום הגבוה ביותר אי פעם באירופה, כשעל פי הערכות ישלמו עליה לא פחות מ-65 מיליון ליש"ט, שהם שווי ערך ל-83 מיליון דולר. כך על פי דיווח ב-BBC.
את אותה יצירה צייר קלימט ב-1918, רגע לפני שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות, אחרי שלקה בשבץ מוחי, ובסופו של דבר מת מדלקת ריאות שהסתבכה. היצירה לא נראית כמו שאר היצירות של האמן והיא די שונה מהם, בה מוצגת אישה עם מניפה בידה, כשהציור צבעוני במיוחד. לא ידוע מי אותה אישה אותה צייר קלימט הציור למעשה מראה את השינוי שהביא איתו קלימט באותם שנים, ומצביע על הכיוון אותו רצה לשמר אם לא היה הולך לעולמו מאוחר יותר.
אגב, אותו ציור הוא אחד מהיחידים של קלימט שיגיעו לידיים פרטיות, והוא למעשה נמכר לראשונה כבר ב-1994 תמורת 11 מיליון דולר, כאשר כעת הוא יימכר בסכום המוערך בפי שבעה מאז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה