בעולם

ציור של ג'קסון פולוק בשווי 54 מיליון דולר הוברח

במהלך חקירת משטרה שמטרתה לסכל הברחת אמנות, חוקרי המשטרה מבולגריה לא ציפו למצוא את הציור הזה. ציור לא מוכר של ג'קסון פולוק, שעל פי הערכות שווה 54 מיליון דולר, נמצא בין החפצים שהוחרמו
מערכת ice | 
דולרים (צילום pexels)
חקירת משטרה שחקרה תוכנית בינלאומית להברחת אמנות גילתה יצירה לא ידועה עד כה של הצייר המפורסם ג'קסון פולוק בבולגריה, כך מסרו גורמים רשמיים. מומחים מעריכים כי הציור – עליו חתום האמן האמריקאי המנוח – שווה 54 מיליון דולר.
על פי גורמים רשמיים בבולגריה, היצירה שנמצאה היא יצירה מקורית לא מקוטלגת של הצייר משנת 1949. פולוק עצמו מת שבע שנים מאוחר יותר בגיל 44 ופרטים נוספים על הציור לא נמסרו.

"לשמחתנו הרבה, הצלחנו לשמור על הציור הזה וכרגע המומחים טוענים כי הוא מקורי", אמר פטר טודורוב, המזכיר הראשי של משרד הפנים של בולגריה, לפי סוכנות הידיעות נובינייט.
פולוק היה חלק מתנועת האמנות האקספרפסיוניזם המופשט במהלך שנות ה-40 המאוחרות. גישתו הרדיקליות לציור המכונה שיטת "טפטף והתז", שבה שפך, טפטף והתיז צבע מלמעלה על יצירותיו, חוללה מהפכה בצורה וסללה את הדרך לאמנות עכשווית.
כתוצאה מחקירת הברחת האמנות, המשטרה עצרה אזרח בולגרי ושלושה אזרחים יוונים. החקירה התמקדה גם באתונה ובאי כרתים, כך פורסם ב-BNR.
בנוסף, חמישה ציורים נוספים של אמנים בולטים אחרים הוחרמו מיוון במהלך הפשיטות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה