השוק

מנכ"ל בנק הפועלים לנדל"ניסטים: "שימו לב לתזרים המזומנים שלכם"

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר היום בכנס הנדל"ן של פירמת רואי החשבון EY כי על יזמי הנדל"ן לשים לב היטב לתזרים המזומנים שלהם; באשר למדיניות הבנק אמר קוטלר כי המערכת הבנקאית צריכה להיות זהירה ולבחון העמדת מימון ביניים לענף
ניצן כהן |  2
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, shutterstock)
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, אמר היום בהתבטאות יוצאת דופן כי על יזמי הנדל"ן לשים לב היטב לתזרים המזומנים שלהם. קוטלר שאינו מרבה בהתבטאויות פומביות דיבר גם על חלקה של המערכת הבנקאית ועל מדיניות הבנק בראשו הוא עומד - בנק הפועלים ואמר כי המערכת הבנקאית צריכה להיות זהירה ולבחון העמדת מימון ביניים ליזמי הנדל"ן.
"בניתוח הכלכלי שלנו בבנק הפועלים אנו מגיעים למסקנה שהירידה הניכרת במדדי הפעילות של הענף משקף כניסה לעמדות המתנה. כן השוק נמצא בהמתנה. ברבעון הראשון של 2023 התחלות הבניה ירדו ב-26% לעומת השיא שנרשם ברבעון המקביל ב- 2022 לקצב שנתי של כ-56 אלף דירות, מספר העסקאות בדירות חדשות ויד שנייה בחודשים ינואר-אפריל היה נמוך ב-45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והירידה בביצועי במשכנתאות בהתאם.

"כפועל יוצא, מלאי הדירות הלא מכורות במגמת עלייה, קיים מלאי דירות של כ-55 אלף יחידות, זה פחות מהצרכים הדמוגרפיים של ישראל לשנה אחת שעומדים על כמעט 60 אלף דירות לשנה.
"כידוע, עליית מחירי הדיור והשכירות הגדילה את הפערים החברתיים. להבנתי, דווקא תקופת ההמתנה הינה הזדמנות לצמצום הפערים הללו. בסוף פונקציית המטרה של הממשלה ושל כולנו צריכה להיות שהתחלות הבנייה יישמרו ברמה גבוהה, כי הדמוגרפיה בישראל לא לוקחת הפסקה. בואו נזכיר לעצמנו, בעוד כ-6 שנים יהיו בישראל מיליון איש נוספים, כמו האוכלוסייה של ירושלים, העיר הגדולה בישראל. אין לנו את המותרות להאט את קצב הבנייה בטווח הזמן הבינוני" אמר קוטלר.
באשר לתחום המשכנתאות אמר קוטלר כי "אם כבר נגענו במשכנתאות, כאן חשוב לי לציין שבנק הפועלים היה הראשון להירתם לסייע ללקוחות להתמודד עם הגידול בהחזר החודשי באמצעות מספר מהלכים לסבסוד עליות הריבית בעלות של עשרות מיליוני שקלים. למעשה, ביוני האחרון אנחנו מזהים שינוי מגמה ראשוני בדמות גידול של יותר מ-10% בבקשות למשכנתאות חדשות לעומת רבעון 1, לראשונה מזה מספר חודשים, כן יש אור בקצה המנהרה. כידוע, מתוך שווקי האשראי השונים, ייתכן ושוק האשראי למשכנתאות הוא התחרותי ביותר, ולראיה קצב עליית הריבית הסופית ללקוח נמוך מקצב עליית ריבית בנק ישראל.
"בכל הקשור לליווי בנייה, בנק הפועלים ממשיך לעשות עסקים גם כיום. כמובן שלאור אי הוודאות נדרשת יותר זהירות. אבל יש לנו מאות פרויקטים שאנחנו מלווים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים ונשמח ללוות פרויקטים נוספים תוך חיבור בין המימון ליזם למימון למשתכן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק
    נחום 06/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מפחדים!
    סגור
  • 1.
    מנכל בנק הפועלים
    אלכס 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שימו לב . המשק והמדינה לא תצמח אם לא תהיו עבדים לבנק ולרווחת בעלי תפקדים בבנקים ,תאלצו לשלם 30 שנים ארוכות על שכרם ואת מצנחי הזהב. באמת בבנק הפועלים רוכשי הדירות ממש מענינים. מעבר לתשלום החודשי ולוח שפיצר האהוב עליהם.
    סגור