השוק

ליברמן מאשים: "קיבלתי משרד עם 144 מיליארד שקלים גירעון"

יו"ר ישראל בתינו ושר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן מזהיר: "אם לא נשנה תוך כמה שנים את סדרי המדינה, יצטרכו להעלות מיסים ישירים ב16% לכל אלה שמשלמים מיסים"
דוד זולדן |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, לשעבר שר האוצר, ח״כ אביגדור ליברמן, דיבר הבוקר (רביעי) ב'מועדון ארוחת הבוקר', כנס הדירקטורים הגדול בישראל של פאהן קנה ניהול בקרה: ״הבעיה בכלכלה במדינת ישראל, שהיא לא מנוהלת. כשהגעתי לתפקיד שר האוצר, קיבלתי את המשרד עם 144 מיליארד שקלים גירעון".
עוד אמר ליברמן כי: "אני מאוד מאמין במאקרו כלכלה. כשלמדתי מבוא לכלכלה בשנת '79 באוניברסיטה העברית, המושג הראשון שלמדתי היה יתרון יחסי. והיתרון היחסי של מדינת ישראל נמצא במוח היהודי. אם אנחנו רוצים להצליח בכלכלה, אנחנו חייבים להשקיע ביתרון היחסי שלנו.
ההייטק הישראלי הוא הקטר של הכלכלה, מבחינת התעסוקה הוא מעסיק 10.5% מהמשק, אבל תורם 40% לצמיחה של כלכלה כולה.
 
 
ולכן כל מה שקורה היום מבחינת המדיניות והתפיסה הכלכלית, זה אבסורד אחד גדול. הבעיה הגדולה ביותר של הכלכלה הישראלית זה הפריון.  וכשיש שתי קבוצות באוכלוסייה שלא משתתפות בכוח העבודה: גברים חרדים ונשים ערביות, ולא משקיעים ביתרון היחסי שלנו, אלא להפך- המדינה נותנת תמריצים שליליים ליציאה לעבודה. מה עשינו בזה?
הממשלה הכפילה את תקציב הישיבות; העלתה קצבאות חודשיות לאברכים ב50%; חילקה מיליארד שקל לתלושי מזון; יצרה תעריף תחבורה מוזל במיוחד עבור המגזר החרדי, אז למה לצאת לעבוד?
וההחלטה האבסורדית והמטורפת ביותר, הייתה להזרים מעל לשלוש מיליארד ₪ למערכת חינוך שאוסרת על ילדים ללמוד לימודי מתמטיקה, מחשב ואנגלית. הממשלה במודע מייצרת עוני ובורות לדורות. אנשים שלצערי, יהיו תלויים כל החיים בקצבאות.
לשם השוואה, כל התקציב של ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל עומד על 12 מיליארד ₪, כשהכספים הקואליציוניים שהם חלוקת כסף למקורבים, קיבלו 14 מיליארד ₪.
 
עבור משרד למשימות לאומיות, משרד למורשת, משרד למסורת, רשות לקידום המגזר החרדי, יחידה לחיזוק תודעה יהודית של אבי מעוז ועוד. לצערי לתקציבים הללו אין שום קשר ליהדות, זה פשוט שוד הקופה הציבורית, שמוביל אותנו לדד לוק. 
כמדינה ציונית אנחנו מממנים יצירת דמוגרפיה אנטי ציונית.
בפתיחת שנת הלימודים של 2022 42% מהילדים שנכנסו לכיתה א' היו חרדים, בדואים וערבים. בשנת 2028 זה יהיה כבר רוב. לכן אנחנו חייבים ליצור חברה הרבה יותר הומוגנית, לשלב את כל קבוצות בחברה הישראלית ולחזק את החוסן הישראלי.
כשאומרים 'ליברמן נגד החרדים' זה אבסורד, אני אומר להפך, אני רוצה לסייע לאוכלוסייה הזאת ולהוציא אותה מידי העסקנים שמדכים את החברה החרדית ומחזיקים אותה כבני ערובה. במקום לתת להם השכלה, שיוכלו לעמוד על הרגליים בצורה עצמאית, הם רק מחזקים את התלות בהנהגה, ויחד עם תלושי המזון מגיע פתק ההצבעה בקלפי. ואת זה חייבים לשבור, עם ישראל ערבים זה לזה.
המחקר של בנק ישראל שהנגיד הציג בוועדת הכספים, מראה שאם לא נשנה תוך כמה שנים את סדרי המדינה, יצטרכו להעלות מיסים ישירים ב16% לכל אלה שמשלמים מיסים.
ופה יש שאלות רבות שנוגעות לחוסן החברתי שלנו. אתמול סיירתי בחברות הייטק ביוקנעם, ושמעתי בכירים בחברות, ששואלים למה הם צריכים לשלם 3-4 מליון ₪ מיסים בשנה, לעשות 40 ימי מילואים, בשביל לממן את אבי מעוז, או עמיחי אליהו?
הפתרון הוא כינון חוקה, הקמת בית משפט לחוקה, כי בלי חוקה אין כללי משחק, ויש פגיעה בכלכלה לטווח הארוך. המשקיעים והקרנות לא רוצים להגיע למדינת ישראל כי אין כללי משחק. בשנת 2021-2022 ההשקעות הזרות בהייטק הישראלי עמדו על 42 מיליארד דולר, וכרגע מתחזיות האוצר, ההשקעות במהלך תקציב 2023-2024 יעמדו על אולי 8 מיליארד דולר.
יתרה מכך, בחודש מרץ כ-80% מכל הסטארטאפים הישראליים נרשמו בחו"ל, וגם הקניין הרוחני. דיברתי עם כמה מהקרנות הגדולות בחו"ל לגבי המשך השקעה, והם אמרו שהם לא יכולים לעבוד ככה, כשכל שנה וחצי יש בחירות.
צריך לייצב את המדינה משפטית, חברתית וכלכלית, וגם לקבוע מדיניות ברורה והדבר הראשון זה להגיע לכינון חוקה, הדבר השני זה הפדה בין דת ומדינה.
1. חובת לימודי ליבה. כמדינה אסור לנו לממן מערכת חינוך שאוסרת על ילדים ליבה
2. נישואין וגירושין אזרחיים. עוד דבר מאוד טעון וכואב ואני לא יודעת להסביר אותו, בצה"ל משרתים היום 7,000 חיילים נכון לרגע זה , שמותר להם להילחם עבור מדינת ישראל, למות עבור מדינת ישראל, אסור להם להתחתן במדינת ישראל. זה טרלול מוחלט. הם לא מגודרים כיהודים לפי ההלכה, אנחנו אגב המדינה היחידה במערב שאין שום אפשרות להינשא מחוץ לממסד הדתי, אי דבר כזה בשום מדינה. רק במדינת ישראל וגם אם אתה מתחתן בחו"ל נישואין אזרחיים כשאתה מתגרש אתה מגיע שוב לאותו ממסד דתי. לכן גם בנושא הנישואין האזרחיים חייב הסדרה
3. תחב"צ ופתיחת עסקים בשבת. כל ההשקעה ברכבת קלה בתל אביב, זה שהיא לא תעבוד בשבת, זה לא כלכלי, לא תרבותי ובטח לא חברתי. אנחנו לא צריכים לכפות שום דבר, ממשל מרכזי לא צריך להתעסק בסגירת עסקים, כל עיר צריכה לפי צביונה, כמו שלא צריך לפתוח עסקים בבני ברק לא צריך לסגור עסקים בתל אביב. בשביל זה יש מועצת עיר וחוקי עזר, ולפי צביון האוכלוסייה צריך להחליט. לפעמים כופים בניגוד מוחלט לאופי האוכלוסייה.
4. שוויון בנטל. גם פה אין שום סיבה שכל צעיר יהודי, מוסלמי, נוצרי צ'רקסי יגיע לגיל 18, ולא יעשה או צבא או שירות לאומי. ויש הרבה תעסוקה לכולם. יש פה אינספור משרות לכל הצעירים וכל אחד צריך לתרום. אי אפשר להמשיך את האי שוויון הזה.
הגענו לצומת שאסור לחזור לנקודת ההתחלה.
מי שעצר כרגע את ההפיכה המשפטית הם אותם אנשי מחאה שיוצאים שבוע אחרי שבוע. הפוליטיקאים כשלו. ולהם אני אומר שאפו גדול. אבל אסור לחזור לנקודת התחלה, לכן כל הטלאי על טלאי ופשרה בנושא שוויון בנטל, זה לא מקובל.
אסור להתפשר בנושאים הללו, כשאתה מטפס למעלה הטיפוס מאוד קשה וארוך, אבל כשאתה מתחיל להידרדר זה מהירה מאוד.
גם כשמסתכלים על מערכת החינוך הישראלית, לפי כל מבחני הפיזה מדינת ישראל בחינוך ברמת עולם שלישי, אנחנו לא מתקרבים לעשירייה הראשונה. וזה בלי לדגום את כל אלו שלא לומדים ליבה. אני מאמין שהכל מתחיל ונגמר בחינוך, והדבר השני הוא ניהול. בלי לשנות את שני מושגים הללו בצורה יסודית, אין לנו עתיד.
כשהלכתי להסכם עם ההסתדרות המורים, קודם כל אמרתי שהמורים הצעירים חייבים תנאים טובים יותר והעלינו להם את השכר. אם לא נדע לייצר פה את המורים הכי טובים, גם לא יהיה פה חינוך
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מזלו של העם הזה
    אני 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבע מאמירות לא אמת של אנשים בפוליטיקה.האיש הזה הוא בן אדם המסוכן ביותר לישראל יותר מהשכנים הרעים מסביבנו.
    סגור
  • 1.
    כלכלה בקלקלה (ל"ת)
    דלית 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור