השוק

מניות הבנקים מזנקות בכ-3% אחרי הפגישה עם נגיד בנק ישראל

נגיד בנק ישראל נפגש היום עם מנכ"לי הבנקים וביקש מהם לייצר מתווה לתשלום על הפלוס בחשבונות הבנק ובמקביל להאיץ את קצב ההתאמה של העלאות הריבית לפיקדונות; אנחת רווחה נשמעה מיד לאחר הפגישה ומניות המערכת יצאו לראלי
ניצן כהן |  3
בנק דיסקונט, הפועלים, מזרחי טפחות (צילום Magma Images)
מניות הבנקים נסחרות היום בעליות חדות. מניות המערכת שירדו אתמול לאחר שנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, זימן את מנכ"ליהם לפגישה דחופה, מתקנות היום לאחריה וזה נתון משמעותי.
החשש הגדול היה שנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, נכנע ללחצים של הפוליטיקאים ויכפה על המערכת מערכת יחסים פטרנליסטית-בולשביקית עם הלקוחות שלהם וזה אומר שהרווחים של המערכת יישחקו שלא לומר ייעלמו וזה רע לתיקי ההשקעה ומכאן החלה בריחה אתמול ממניות המערכת.
היום התקיימה הפגישה בין המנכ"לים לנגיד בנק ישראל ושם עלתה הטענה של ירון כי הבנקים אינם אקטיביים מספיק בכל הנוגע ליתרות הזכות בחשבונות שאינן נושאים ריבית וכאן נשמעה אנחת רווחה אצל המשקיעים שהנגיד לא כופה על הבנקים כלום אלא מבקש מהם להיערך לתשלומי ריבית על יתרות הזכות או לחילופין להיות אקטיביים בכל הנוגע להעברת כסף לפיקדונות וזה כסף שהמערכת יכולה לעשות בו שימוש לאשראי שיניב לה רווחים.
כך או אחרת מניית לאומי עולה בכ-3%, מניית הפועלים עולה ב-1.5%, דיסקונט עולה ב-1.4%, הבינלאומי עולה ב-1.1% ואילו מזרחי עולה ב-1%.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    להריץ מחאה נגד הבנקים שהם יממנו חלק ניכר מעזרה לנזקקים
    האמיתי 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגיד אפס מוחלט
    סגור
  • 2.
    הניצן הזה הוא כתב כלכלי או פוליטי??
    אריסטו 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עורך? אין מי שמבקר את השטויות שכותבים הכתבים??
    סגור
  • 1.
    שטויות
    שרה 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטויות ולא יותר אז מה עם הם נפגשו, האם הבנקים יתחילו לתת ריבית זכות וכמה אחוז אחד??? בדיחה עצובה שהנגיד לקראת סיום תפקידו טורח לעשות משהו.....
    סגור