השוק

לידר על קבוצת דלק: המניה שווה 50% יותר מהמחיר בבורסה

אחרי בנק לאומי גם לידר שוקי הון מעדכן את ההמלצה למניית קבוצת דלק; האנליסטים של הבית: מניית קב' דלק שווה 50% יותר מהמחיר בשוק ובהינתן מימוש עסקת BP, היא שווה 60% יותר
ניצן כהן |  3
עידן וולס (צילום יחצ)
אבק הדוחות הכספיים שוקע לאיטו והאנליסטים מתחילים לעדכן את ההמלצות שלהם. אחת המניות המעניינות בשוק הן מניות קבוצת דלק. נזכיר כי לקבוצת דלק יש מספר החזקות משמעותיות שנמצאות בליבת הכלכלה העולמית: השליטה בניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים), איתקה שאוחזת במאגרי גז טבעי בים הצפוני קצת נדל"ן, ומניות בדלק ישראל.
רגע לפני שניכנס לניתוח המעניין של האנליסטים בלידר שוקי הון, אחד הגופים החשובים בשוק שהם לא בנק, נזכיר כי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה אירופה גולשת למשבר אנרגיה משמעותי ומעבר לכך: שינויי האקלים שמגיעים אלינו מהר מכפי שצפו כולם רק לפני כמה שנים גורמים לחוסר יציבות בכל הנוגע לייצור אנרגיה ממקורות כמו רוח, שמש וכיוב' ומכאן העולם הולך ומתבסס על אנרגיה שמיוצרת מגז טבעי וכאן קבוצת דלק היא שחקן משמעותי.

אם כן, בשבוע שעבר עדכנו האנליסטים בחדר המסחר של לאומי שוקי הון את ההמלצה לקבוצת דלק לאור מצבה הכספי ולא פחות חשוב לאור מצבו של שוק האנרגיה האירופאי והתחזיות להמשך ההתפתחויות בחזית המערב-רוסיה והמסקנה שלהם הייתה שהמניה אוחזת בפטנציאל עליות של 50%.
אם כן, היום מצטרפים בלידר שוקי הון לעדכוני ההמצלות וגם כאן המסקנה מעניינת. סבינה לוי וגלעד בן צבי מעדכנים את מחירי היעד לקבוצת דלק כשניתוח שלהם דומה לזה של בנק לאומי ומייצר מחיר יעד שגבוה ב-50% ממחיר המניה בבורסה כשהשניים מעדכנים את הלקוחות שלהם שבהינתן מימוש עסקת BP לרכישת החזקות הציבור בניומד אנרג'י וחלק ממניות קבוצת דלק בשותפות, הרי שפוטנציאל הרווחים בקבוצת דלק מזנק ל-60%.
"חברות האחזקה של דלק קבוצה המשיכו להניב תוצאות חיוביות, כאשר ניו מד ייעלה את תמהיל מכירות הגז ובכך הציגה גידול של כ-26% בהכנסות המיוחסות לדלק. היטל המס החדש וירידות מחירי האנרגיה לא פגעו בביצועי איתקה , אשר רשמה גידול של כ- 5% ברווח נקי, לעומת התקופה המקבילה (בנטרול רווח מעסקת מרובני). המשך מימוש אסטרטגיית הנהלת החברה אפשר לחברה לחזור למדיניות לחלוקת דיווידנד, ועם פרסום הדוחות הוכרז על חלוקה נוספת של 200 מיליון שקל.
האם הדוח מלמד על העתיד?
"רמות המחירים הנמוכה צפויה ללוות אותנו גם ברבעונים הבאים, אך כמו שראינו ברבעון הראשון, הדבר לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על שורת הרווח הנקי. בהסתכלות לטווח הקצר, עיקר המיקוד ממשיך להיות סביב עסקת ADNOC ו- BP, ואנו מעריכים, כי נראה התפתחויות בנושא בחודשים הקרובים".
מה לעשות עם המניה?
"אנו מעריכים כי התמחור הנוכחי של המניה בשוק אינו מגלם את מלואו הערך הגלום בפעילות הקבוצה. מודל ה- NAV הסחיר של החברה גוזר אפסייד 49% ביחס למחיר המניה, כאשר מימוש עסקת BP ו- ADNOC יביא לאפסייד של 59% ביחס למחיר המניה הנוכחי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מניה מעולה
    אוהד 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה הכי טובה בבורסה
    סגור
  • 2.
    ואף הרבה יותר
    אסף 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במידה ויאתיקה תתחיל לקבל את השווי האמיתי שלה במידה ויפותח לוויתן ב' במידה ויתקדם אפרודיטה. במצב הנוכחי יש אפסייד של 50-60% אבל אם היו מסתכלים קדימה במחינת מכפילים כמו על חברות אחרות, זה היה גם יותר מ100%. לא שאני מצפה שעליה כזו תתרחש בקרוב, אבל בעיני גם אם דלק תשאר בשער שנוכחי כמה שנים, היא אחת ההשקעות הטובות בשוק בגלל הדיבידנד השמן במיוחד
    סגור
  • 1.
    עונש כבד מאד לביתר - ביזיון להתאחדות
    ניר רשף השמאלן 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שינו זוארץ אדם רע לא מתאים לתפקיד יושב-ראש ההתאחדות רואים על הפנים שלו רוע ושנאה לאוהדי ביתר-ירושלים היקרה
    סגור