השוק

טסלה בעלייה מטאורית: מאסק שוב האיש העשיר ביותר בעולם

מניית טסלה עלתה ב-48% בחודש בודד, וסוללת את הדרך לעידן חדש בתקני טעינת הרכבים החשמליים
אסף קופפר |  1
מניות טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
עם עלייה סנסציונית שהותירה את וול סטריט מסוחררת, מניית טסלה (TSLA) זינקה ב-48% יוצאי דופן תוך חודש בלבד. העליה יוצאת הדופן הזו החזירה את מנכ"ל טסלה, אילון מאסק להיות האיש העשיר בעולם עם הון מוערך של 226.4 מיליארד דולר, ובכך האפיל על כל שאר המתמודדים במירוץ המיליארדרים.
הזינוק המופלא במניית טסלה מגיע בעקבות עסקה חשובה בין טסלה וג'נרל מוטורס (GM). ההסכם, שהוכרז בשבוע שעבר, מאפשר לנהגי GM להתחבר לרשת של 12,000 עמדות טעינת הסופרצ'ארג'ר של טסלה ברחבי צפון אמריקה החל משנת 2025. שיתוף הפעולה הזה עורר את התלהבות המשקיעים, הזניק את מניות טסלה לגבהים חדשים ומציין תקופה היסטורית של צמיחה רצופה של עבור ענקית הרכבים החשמליים.
 
שותפות מהפכנית זו מעניקה לרכבים חשמליים של GM גישה למחבר תקן הטעינה הצפון אמריקאי של טסלה (NACS), המדגישה את תפקידה המוביל של טסלה בתחום הטעינת הרכבים החשמליים. בתגובה לשיתוף הפעולה המונומנטלי הזה, מנכ"לית GM, מרי בארה, אמרה, "אני חושבת שיש לנו כאן הזדמנות אמיתית לגרום לזה להיות הסטנדרט המאוחד לצפון אמריקה, שלדעתי יאפשר אימוץ המוני יותר".
באותה צורה, מאסק חזר והדגיש שלא יהיה יחס מועדף לבעלי טסלה, והצהיר: "אנשים צריכים להרגיש בנוח לקנות מכונית טסלה או GM, ואנו נספק תמיכה שווה לשניהם". מחויבות זו לנוף טעינה שוויוני מדגישה את המשימה הכוללת של מאסק לזרז את המעבר לעבר אנרגיה מתחדשת וירוקה.
עסקת GM, המשקפת הסכם קודם עם פורד מוטור (F), מהווה תקדים לעתיד שבו כל שלוש יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בארה"ב יחלקו את אותה תשתית טעינה. המפגש הזה של ענקיות רכבים חשמליים יריבות תחת מטריית הטעינה של טסלה מדגיש את הדומיננטיות וראיית הנולד של החברה.
לאור שותפויות פורצות דרך אלו, דניאל אייבס, אנליסט וותיק בוובוש שיבח את חוכמתו האסטרטגית של מאסק, והכריז, "מאסק משחק שח בזמן שאחרים משחקים דמקה". אייבס טען עוד כי טסלה למעשה תפסה את השוק עם הסטנדרטים הגבוהים של מערכות הטעינה של הרכבים החשמליים בצפון אמריקה.
רצף הניצחונות הזה של טסלה הותיר את המשקיעים לתהות עד כמה מניית טסלה יכולה עוד לעלות. לקאתי ווד מארק אינבסט (ARKK) יש מחיר יעד של 3,000$ על המניה של טסלה לטווח של כמה שנים, המבוסס על הבשלת הנהיגה האוטונומית והבשלת פרויקט הרובוטים (אופטימוס) שטסלה בונה שיוכלו לבצע משימות במפעלים ולהחליף מיליוני עובדים בעבודות מסוכנות.
וול סטריט צופה רווחים חזקים ברבעון השני של החברה, שצפויים להתפרסם בסוף יולי, מה שעשוי להניע את העלייה המתמשכת של המניה. ובכל זאת, השאלה המתבקשת במרוץ המחשמל הזה, עד כמה רחוק יותר טסלה יכולה ללכת?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסכמי הטעינה הם חלק מהסיפור.
    רונן 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.שיפור במאקרו כלכלה. 2.הייפ AI כאשר טסלה נתפסת כאחת המובילות. 3. סיכוי סביר למכירות שיא ברבעון בסין 4. פרוייקט היילנד לשיפור מודל 3 בפתח. 5.מודל Y המכונית הנמכרת בעולם ברבעון 1 6. סייברטראק מתקרב. יותר סימנים לתחילת ייצור והעלאת תחזית ל 2024 ל 350 אלף יח 7. חוזי אגירת אנרגיה גדולים נחתמו לאחרונה.
    סגור