השוק

המשבר בשוק הנדל"ן: רק 6.5 מיליארד שקל משכנתאות במאי

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מאי נלקחו משכנתאות בהיקף כספי של 6.5 מיליארד שקל, מחצית מהיקף המשכנתאות בשיא שהיה בחודש מרץ 2022; מדובר בהתאוששות ביחס להיקף המשכנתאות באפריל 
ניצן כהן | 
בנקאות (צילום Magma Image, freepik)
מנתוני בנק ישראל עולה תמונה עגומה לגבי מצבו של שוק הנדל"ן. בחודש מאי נתנה המערכת הבנקאית משכנתאות בהיקף כספי כולל של 6.5 מיליארד שקל, נתון הנמוך בחצי מנקודת השיא שנרשמה בחודש מרץ 2022, אז לקח הציבור בישראל משכנתאות בהיקף של 13 מיליארד שקל.
הנתון אמנם טוב מהנתון של חודש אפריל, אז נלקחו משכנתאות בהיקף כספי של 4.6 מיליארד שקל אך מדובר בחודש בו היה מיעוט ימי עבודה בשל חופשת חג הפסח.

אם כן, נחזור לנתונים של חודש מרץ ופברואר כדי לבדוק אם נרשמת התייצבות בהיקף המשכנתאות וכאן התמונה נראית בסך הכל מאוזנת כשבחודש מרץ נלקחו משכנתאות בהיקף דומה לזה של יוני ובפברואר נלקחו משכנתאות בהיקף של כ-7.5 מיליארד שקל.
כאן המקום לציין כי התהליך שעובר על שוק המשכנתאות נובע בעיקר מהריבית הגבוהה שגורמת לכך שאנשים לא עוברים חיתום בבנק וכאן למעשה אנחנו מדברים על תהליך שראשיתו בכך שמחירי הדירות עלו עד לא מכבר ואילו הריבית הגבוהה והאינפלציה הדוהרת גורמת לכך שאנשים לא יכולים לעמוד בתשלומים החודשיים ואז בסימולציות שעורכים הבנקים הם מעדיפים פשוט לא לתת משכנתא מאשר להתמודד במעלה הדרך על כשל שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה