השוק

לומברד אודייר: מהפכת הבינה המלאכותית מחייבת רגולציה משמעותית

מרקו בארזי, אנליסט מניות בכיר בבנק השוויצרי לומברד אודייר אומר היום שהבינה המלאכותית תהפוך למרכיב מרכזי בכלכלה העולמית; בארזי אומר שצריך שורה של שינוי חקיקה שיסדירו את הדברים החל בהחלפת כוח אדם ועד נושאים של קניין רוחני
ניצן כהן | 
בינה מלאכותית (צילום vecteezy)
מרקו בארזי, אנליסט מניות בכיר בבנק השוויצרי לומברד אודייר מנתח היום את הדבר החם בעולמות האינטרנט  - הבינה המלאכותית. התובנות של בארזי מעניינו מאוד ודורשות לא מעט קשב.
"לתעשיית המוליכים למחצה יש חשיבות אסטרטגית. הפיתוח של בינה מלאכותית (AI), התלויה בשבבי מחשב יותר ויותר מתוחכמים, רק מעצימה את ההימור על התעשייה הזו. כאשר בינה מלאכותית יוצרת כלים חדשים וחיוניים, היא תהפוך למרכיב ליבה של כלכלה, חברה וקריירה מודרניים. בעוד שהבינה המלאכותית התמקדה בעיקר במשימות כמו צ'אט בוטים של שירות לקוחות ותרגום אוטומטי, ל-AI ג'נרטיבי יש פוטנציאל להגביר את הלמידה והפרודוקטיביות האנושית בתעשיות שונות.

"עם זאת, אימוץ הבינה המלאכותית בקרב ארגונים נמצא עדיין בשלב הניסוי, והמונטיזציה של הטכנולוגיה נותרה בחוסר ודאות.
"חברת אינבדיה, יצרנית שבבי מחשב בארה"ב, ראתה את שווי השוק שלה עולה עקב הייצור של שבבים מתוחכמים ביותר שחיוניים לבניית דגמי בינה מלאכותית. למרות שהשוק הכולל של מוליכים למחצה חלש, ההתמחות של אינבדיה  במעבדי GPU החיוניים ל-AI גנרטיבי, הניעה את הצלחה הזו.
"האופי עתיר המשאבים והאנרגיה של אימון בינה מלאכותית הוביל למאמצים לשפר את החומרה להפעלת מרכזי הנתונים ולהפחית את צריכת האנרגיה. אינבדיה  מייצגת את התשתית הדרושה ליישומי בינה מלאכותית, והגל הבא של יצירת ערך צפוי להגיע מ-AI ג'נרטיבי שנמכר כשירות וארוז עם מוצרי תוכנה.
"הרגולציה תהפוך חשובה יותר ככל שה-AI מתקדם. החששות כוללים החלפת כוח עבודה בטכנולוגיה, הגנה על קניין רוחני, הטיית נתונים והתאמת בינה מלאכותית לערכים אנושיים. חקיקה חדשה תצטרך לטפל בבעיות הללו ולהבטיח אחריות ושימוש אתי בבינה מלאכותית. מוליכים למחצה הפכו לדאגה אסטרטגית עבור ממשלות, מה שהוביל לסבסוד ותוכניות התאמה שמטרתן להגביר את ייצור המוליכים למחצה המקומי.
"ארה"ב, האיחוד האירופי, יפן וסין כולן מספקות תמיכה משמעותית לתעשיות המוליכים למחצה שלהן. למרות האתגרים, ה-AI הג'נרטיבי צפוי להניע את הצמיחה של הסטארט-אפים וליצור הזדמנויות למשקיעים. מבחינת השקעה, אנו מעדיפים יצרני מוליכים למחצה המשרתים את שוק הענן ופיתוחי בינה מלאכותית, יחד עם חברות העוסקות בחשמול. חברות טכנולוגיה איכותיות יהפכו למועדפות יותר ויותר ככל שהמחזור הכלכלי מתפתח" הוא אומר.
לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית בבעלות שבעה שותפים מנהלים, לה מסורת ארוכת שנים של פעילות בשוויץ ובשוק הגלובלי. הבנק נוסד לפני יותר מ-225 שנים וצלח 40 משברים פיננסיים. בנק לומברד אודייר מתמחה בבנקאות פרטית ומנהל הון של לומברד אודייר עומד על 214 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה