השוק

אלביט מערכות עם צבר הזמנות שיא של 16 מיליארד דולר

הגדלת תקציבי הביטחון בעולם הביאו את אלביט מערכות לצבר הזמנות מדהים של כמעט 16 מיליארד דולר; בוצי מכליס: "פועלים לממש את ההזדמנות שנוצרה לחברה"
ניצן כהן | 
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
העלייה בתקציבי הביטחון בעולם הביאה את צבר ההזמנות של אלביט מערכות לשיא של כמעט 16 מיליארד דולר וכדי להבין עד כמה צבר ההזמנות הזה מפלצתי צריך ללכת שנה אחורה ולראות עלייה של 20% בהזמנות מהחברה.
אלביט מערכות סבלה בשנה האחרונה מעלייה משמעותית בהוצאות התפעוליות שנבעו בעיקר מה״בליעה״ של תע״ש לתוכה ויישור הקו שההנהלה הייתה צריכה לעשות בכל תהליכי הייצור של תע״ש ולהביא אותם לסטנדרט המתבקש של אלביט. התהליך הזה עוד לא הסתיים אבל הוא קרוב לשם.
מנתוני החברה עולה כאמור כי, צבר הזמנות של 15.8 מיליארד דולר; ההכנסות הסתכמו ב- 1.39 מיליארד דולר; הרווח הנקי  Non-GAAP- 76 מיליון דולר; הרווח הנקי לפי  US-GAAP- 62 מיליון דולר; הרווח הנקי למניהNon-GAAP  - 1.70 דולר; הרווח הנקי למניה לפי - US-GAAP 1.40 דולר.
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: ״התוצאות הפיננסיות ברבעון הראשון משקפות את הביקוש לפורטפוליו הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים והרלוונטיים שלנו, שהביאו לצבר שיא בהזמנות של 15.8 מיליארד דולר, גידול של 16% ביחס לרבעון הראשון של 2022. אנחנו ממשיכים להשקיע בהון אנושי, במתקנים חדשים וקיימים ובמחקר ופיתוח, כדי לספק ולממש את צבר ההזמנות והפוטנציאל המשמעותי שנוצר בעקבות הגידול בתקציבי ביטחון מסביב לעולם. אני בטוח שהביקוש המתמשך לפתרונות שלנו יחד עם פעולות השיפור התפעולי יתמכו ביישום המוצלח של האסטרטגיה ארוכת הטווח של אלביט מערכות. 

באפריל 2023, הודיעה החברה כי זכתה בחוזה לאספקה, בין היתר, של חימוש מדויק, מערכות תקשורת ומערכות הגנה אלקטרוניות וכן שירותי תחזוקה למדינה באירופה, בשווי כולל של כ- 280 מיליון דולר. החוזה יבוצע על פני תקופה של שלוש שנים.
באפריל השנה הודיעה החברה כי זכתה בחוזה בשווי של כ-102 מיליון דולר לאספקת מערכות ארטילריות ללקוח בינלאומי. החוזה ימומש על פני תקופה של שמונה שנים. באפריל 2023, הודיעה החברה כי זכתה בחוזה המשך בשווי של כ-100 מיליון דולר להסבת מטוסים מסחריים למטוסי מודיעין ולוחמה אלקטרונית (EW) עבור לקוח בינלאומי. ההסכם ימומש על פני תקופה של שלוש שנים.
באפריל 2023, הודיעה החברה כי חתמה על הסכם המשך בהיקף של כ- 100 מיליון דולר, לאספקת שירותי כיבוי אש אווירי עבור המשרד לביטחון לאומי בישראל. ההסכם ימומש על פני תקופה של שמונה שנים.
בתחילת חודש מאי השנה  הודיעה החברה כי החברה הבת בבריטניה, אלביט מערכות בריטניה, זכתה בחוזה ממשרד ההגנה הבריטי בשווי של כ-71 מיליון דולר לאספקה, תחזוקה ותפעול של מערכות האימון לרק"מ, עבור נגמ"שי ה- Boxer וטנקי המערכה Challenger 3 תחת פרויקט של הצבא הבריטי, Vulcan. ההתקשרות תמומש על פני תקופה של שלוש שנים בתוספת תקופה של תשע שנים הכוללת תפעול מבצעי ושירותי תחזוקה במתקנים בבריטניה.  
במאי 2023, הודיעה החברה כי כחלק מהסכם בין משרד הבטחון הישראלי ומשרד הביטחון ההולנדי, היא זכתה בחוזה בשווי 305 מיליון דולר לאספקת מערכות רקטות ארטילריות מסוג Precise & Universal Launching System (PULS) לצבא הולנד. החוזה ימומש על פני תקופה של חמש שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה