השוק

משרד המשפטים הורה לרשויות המקומיות להפסיק לטרטר רוכשי דירות

הוראה חדשה של משרד המשפטים שמה סוף לאחד המסמכים שמפריעים לרישום משכנתאות על דירות ולמעשה שמה קץ לאחד הטירטורים המשמעותיים עבור מי שרוכש דירה
ניצן כהן |  1
נדל"ן (צילום shutterstock)
אחד הדברים שהכי מפריעים לשוק הנדל"ן הוא הבירוקרטיה והטירטור של הרשויות המקומיות. משרד המשפטים שם סוף לאחד הטירטורים המשמעותיים ומורה לרשמי המקרקעין לרשום משכנתאות על דירות ללא אישור הרשויות המקומיות וזו הוראה משמעותית.
נסביר לרגע את הדברים. כדי לעזור לרשויות המקומיות לגבות חובות מהציבור מנע משרשד המשפטים רישום משכנתא חדשה על דירה קיימת או כל העברה בטאבו של דירה ללא אישור הרשות המקומית. זו בתורה הסכימה לתת את האישור הנדרש רק אם שולמו כל החובות אליה ומכיוון שהרשויות המקומיות לא ידועות ביעילות שלהם הרי שלקח זמן מהרגע שבוצעה עיסקה ועד שנקבע תור מתאים ברשות לקבלת האישור הנדרש.

משרד המשפטים עושה היום סדר בדברים ומפריד בין חובות ארונה או כל חוב אחר לרשויות המקומיות לבין הסוגיה המשפטית שנוגעת לבעלות על הנכס ועל אפשרויות לרישום משכנתא חדשה עליו בכך שהוא מורה לרשם המשכונות ולמעשה לטאבו לרשום משכנתא על דירה ללא אישור הרשות המקומית ואם זו רוצה לגבות חוב - תתכבד ותעשה זאת בדרכים המקובלות.
ממשרד המשפטים נמסר כי במסגרת חוק ההסדרים, שעבר בשבוע שעבר בקריאה שלישית, נערך תיקון למצב החוקי שנהג עד כה. בעקבות התיקון, נוטלי המשכנתאות לא יידרשו עוד להמציא אישורים של הרשויות המקומיות בגין היעדר חובות ארנונה, לצורך רישום המשכנתאות במרשם המקרקעין.
"המהלך יחסוך בירוקרטיה, וכן את העלויות הכרוכות בהמצאת אישור העדר חובות לרשויות המקומיות, ובתוך כך, תשלום אגרה לרשויות בגין המצאת האישור, השקעת זמן ועוד. מדובר בהקלה רגולטורית נוספת, שיזמה הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, לקידום שוק הנדל"ן וקידום הזכויות הקניינות של הציבור" אמרו במשרד המשפטים.
איתמר דוננפלד, מנכ"ל משרד המשפטים: "מדובר בהקלה רגולטורית משמעותית, שכן בהתאם לפסיקת בג"ץ נדרשו נוטלי המשכנתאות במשך שנים רבות להמציא לטאבו אישור העדר חובות ארנונה לרשויות המקומיות. הקלה זו, הינה תוצר נוסף של עבודת מטה סדורה שמוביל משרד המשפטים במטרה להקל על הנטל הבירוקרטי ולסייע לציבור לממש את זכויותיו בקלות וביעילות. משרד המשפטים ימשיך לפעול להובלת שינויים משמעותיים להנגשת השירות לציבור והקלה על הנטל הבירוקרטי".
עו"ד דוד שני, מנהל הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין: "הבקשה לביטול הצורך בהמצאת אישור העדר חובות לרשויות המקומיות כתנאי לרישום משכנתאות עלתה במסגרת שיח שוטף שמקיימת הנהלת הרשות עם הציבור. הצלחת המהלך היום הינה תוצר של שיח משותף ומתמשך עם מרכז השלטון המקומי, משרדי האוצר והפנים ודיוני עומק בוועדת הפנים של הכנסת. הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין ושותפיה במחלקת ייעוץ וחקיקה ובמשרד המשפטים ימשיכו לפעול לשיפור קלות עשיית העסקים בישראל והקלה על הנטל הבירוקרטי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן
    האמת 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאלה חאלס....עד שהוציאו בעיריות אישור רישום לטאבו לקח מלא זמן פשוט חוצפה והגיע הזמן סוף סוף לסיוט הזה אין קשר בין רכישה ומכירה לחוב של 40 שח בעירייה כל הכבוד!!!!
    סגור