השוק

ניומד מציגה: עסקת BP מתקדמת והרווחים זינקו ל-121 מיליון דולר

ניומד אנרג'י סיימה את הרבעון הראשון עם רווחים של 121 מיליון דולר לעומת 84 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; ניומד הפיקה ברבעון החולף 2.8 BCM; יוסי אבו: "אין לי ספק שנשלים את הצעת הרכש של בריטיש פטרוליום ו-ADNOC"
ניצן כהן | 
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים)
משבר האנרגיה נעושה טוב לניומד אנרג'י של יצחק תשובה. השותפות ממשיכה ליצא גז טבעי ממאגר לוויתן במחירים טובים לירדן ומצריים ומקביל מספקת גז טבעי לשוק המקומי וזה משמעותי בתקופה בה אירופה משוועת למקוראות אנרגיה.
מנתוני ניומד עולה כי הרווח הנקי ברבעון הראשון זינק והסתכם בכ-121 מיליון דולר, לעומת סך של 84 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-44%. העלייה נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות ממכירות גז טבעי ממאגר לוויתן ומירידה בהוצאות פחת אזילה והפחתות.
 
הכנסות ממכירת גז טבעי רשמו עליה של כ-14% והסתכמו ברבעון זה בכ-281 מיליון דולר לעומת סך של כ-247 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות לאחר ניכוי תמלוגים הסתכמו בכ-240 מיליון דולר לעומת סך של כ-211 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפקה ממאגר לוויתן גדלה והסתכמה ברבעון זה בכ-2.8 BCM גז טבעי, אשר סופק ללקוחות בשוק האזורי (ירדן ומצרים) ובשוק המקומי, זאת לעומת סך של כ-2.7 BCM ברבעון המקביל אשתקד.
בחודש מרץ דיווחה NewMed Energy על הצעה לרכישת 50% מיחידות ההשתתפות של השותפות אשר הוגשה על ידי ענקיות האנרגיה BP  ו-ADNOC, לפי שווי של 14.1 מיליארד שקל. בשבועות שחלפו מאז הוגשה ההצעה, מינה דירקטוריון NewMed Energy את ועדת הביקורת לבחון ולהחליט בכל סוגיה הנוגעת לרכישת היחידות מהציבור בעסקה.
הוועדה מקיימת ישיבות שוטפות לצורך קידום העסקה ובחרה לשם כך יועצים כלכליים, פיננסיים ומשפטיים. במקביל מנהלותBP  ו-ADNOC  בדיקת נאותות על  NewMed Energyונכסיה.
באשר למאגר לוויתן דיווחה השותפות לאחרונה על המשך התכנון ההנדסי המוקדם והמהלכים השונים בתחומים ההנדסיים, המסחריים והכלכליים, לקידום פרויקט הרחבת לוויתן ומתקן ההנזלה הצף, שעתיד לספק LNG מלוויתן לשווקים הבינלאומיים. כזכור, השותפות בלוויתן נמצאות בהליך תכנון הנדסי מתקדם ורכש מוקדם של פרויקט הצינור השלישי מהמאגר לאסדה – מהלך שמהווה צעד ראשון בהרחבת היכולת להפקת הגז הטבעי בפרויקט.
כמו כן, באשר למאגר אפרודיטה, בשבוע שעבר החלו השותפים במאגר בקידוח A-3, אשר צפוי להימשך כשלושה חודשים. מדובר בצעד משמעותי לקראת פיתוח המאגר. הקידוח שהינו קידוח הערכה נועד לאשש את ההערכות בנוגע לטיב המאגר והיקפו העומד כיום על 4.4 TCF, וכן עתיד לשמש כקידוח מפיק.
ברבעון הראשון של שנת 2023, שילמהNewMed Energy  תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 179 מיליון שקל. על פי דוחות השותפות והערכותיה, אשר הוצגו במהלך הרבעון לוועדת הכנסת המיוחדת לפיקוח על פעילות קרן העושר, צפוי מאגר לוויתן לבדו לשלם לקופת המדינה בעשור הקרוב סכום כולל של 46 מיליארד שקל.
 יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "רצף התוצאות הכספיות המצוינות שאנחנו מציגים רבעון אחר רבעון מעיד על הצלחת האסטרטגיה האזורית של לוויתן לצד המחויבות שלו לאספקת צורכי המשק המקומי. פרויקט ההרחבה של ההפקה מלוויתן יאפשר לנו להעמיד כמויות נוספות של גז טבעי לרשות המשק המקומי, לצד פריצה ליעדי ייצוא חדשים שאליהם נגיע עם גז נוזלי. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך לבחינה וקידום הצעת הרכש חסרת התקדים שהתקבלה מ BP ו- ADNOC ואין לי ספק כי בידינו להשלים את העסקה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה