השוק

מנכ"ל טבע החדש עם רבעון ראשון: יציבות בהכנסות החברה

הרבעון הראשון של ריצ׳ארד פרנסס כמנכ״ל טבע לא מזהיר. החברה מחמיצה את התחזיות המוקדמות ותזרים המזומנים החופשי ירד משמעותית; המניה יורדת
מערכת ice | 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום אלעד מלכה, אייל תגר)
מנכ"ל טבע החדש, ריצ'רד פרנסיס, שמונה בנובמבר 2022 במקומו של קאר שולץ, מציג דו"ח כספי ראשון של חברת התרופות הבינלאומית, עם סיכום הרבעון הראשון של שנת 2023.
הנתון המשמעותי עבור פרנסיס הוא היציבות בהכנסות גם בתחילת 2023 עם הכנסות של 3.7 מיליארד דולר. הנתונים מציגים עלייה קלה במטבע המקומי אל מול הרבעון המקביל שנה שעברה, ועדיין מהווה ירידה של מעל 8% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2021. אבל בסך הכול מדובר על יציבות בהכנסות בתקופה מאתגרת. בחברה רואים צמיחה בגל הגזרות:  אירופה עם עליה יציבה של 9%, השווקים הבינלאומיים עם עליה של 8% וצפון אמריקה עם עליה של 2%. בשורת הרווחים רשמה החברה רווח נקי מותאם של 457 מיליון דולר - ירידה אל מול הרבעון הראשון בשנת 2022 שעמד על 609 מיליון דולר.

טבע לקראת הצגת אסטרטגיה חדשה של המנכ"ל החדש, שאף התייחס לכך עם סיכום הדו"ח: "לקראת הצגת האסטרטגיה החדשה שלנו בשבוע הבא, אני מלא התרגשות ואופטימיות. האסטרטגיה מתבססת על היסודות האיתנים של טבע, וחוזקותיה העיקריות, ותשמש קרקע פורייה לצמיחה ארוכת טווח. עבדנו קשה במהלך החודשים האחרונים כדי לאתגר את עצמנו, לבחון כיצד השוק מתפתח וכיצד אנו יכולים לייצר ערך מהותי הן עבור טבע והן עבור המטופלים שלנו. אני נרגש מאוד מהתוצאה - מפת דרכים חדשה שבאמצעותה נעשה בחירות נחרצות ונמקד את המשאבים שלנו כדי להניע צמיחה וחדשנות".
התחזית של טבע להכנסה של שנתית של בין 14.8 מיליארד דולר ל-15.4 מיליארד דולר. רווח מותאם של 2.25-2.55 דולר למניה. מבחינת התזרים החופשי, חלה ירידה חדה מ-117 מיליון דולר ל-41 מיליון דולר ובחברה צופים לסיכום שנתי של 1.7-2.1 מיליארד דולר. צמצום החוב ממשיך, אמנם באיטיות, ועומד על כ-20 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה