השוק

יום קשה לכלכלה הישראלית: חברות הענק בגל פיטורים

ענקית האחסון בענן האמריקאית דרופבוקס סוגרת את פעילותיה בארץ וכתוצאה מכך תפטר כ-50 מעובדיה; הכרזתה מצטרפת להודעות פיטורים אצל הפניקס ואמזון ישראל
מערכת ice | 
אבטלה (צילום vecteezy)
חברת דרופבוקס מסיימת את פעילותיה בישראל וכתוצאה מכך תפטר את כל עובדיה בארץ, כך דווח היום (חמישי) בכלכלסיט. על פי הערכה, מדובר בכ-50 עובדים מסך 500 העובדים של ענקית האחסון בענן האמריקאית ברחבי העולם.

המנכ"ל דרו יוסטון מנכל החברה אמר בהודעה שהוציא לעובדיו כי "קיבלנו החלטה קשה לצמצם את כוח העבודה הגלובלי שלנו. תקופת הבינה המלאכותית הגיעה סוף סוף".
הוא הוסיף שאמנם "בעוד שהעסק שלנו רווחי, אך הצמיחה שלנו האטה. חלק מזה נובע מההתבגרות הטבעית של העסקים הקיימים שלנו, אבל לאחרונה, רוחות נגד מהמשבר הכלכלי הפעילו לחץ על הלקוחות שלנו, וגם על העסק שלנו. כתוצאה מכך, חלק מההשקעות שבעבר הניבו תשואות חיוביות אינן בנות קיימא עוד".
הצמצומים בדרופבוקס מצטרפים לסדרה של הודעות פיטורים לאורך יום חמישי ממספר חברות גדולות במשק. 
חברת הביטוח "הפניקס" פועלת בחודשים האחרונים לסגירת מחלקת היחידה הקמעונאית - מערך השיווק הפנסיוני הישיר של החברה, שפעל למעלה משש שנים, ובעקבות כך היא תפטר 120 עד 150 מעובדיה. כך פורסם ב"דה מרקר".
גם עובדי אמזון בישראל מתחילים לשלם מחיר כבד. לפני מספר חודשים החברות הגדולות בעולם, בהן מטא, טוויטר ואמזון, הודיעו שיחלו לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם כחלק מההתמודדות עם המשבר הכלכלי ועקב שלל בעיות נוספות. באמזון החל גל פיטורים נוסף, ימים ספורים לפני שהיא צריכה להציג את דוח הרבעון הראשון לשנת 2023 שמגיע גם לישראל.
ב-"דה מרקר" דווח כי חברת הענק תפטר כ-50 מהנדסים בישראל, זאת בעקבות החלטתה להפסיק את פיתוח מוצרי הבריאות והכושר שלה, ובראשם הצמיד החכם Halo Band שייגנז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה