השוק

בזק מחלקת דיבידנד של 246 מיליון שקל, מענק גדול ליו"ר

האסיפה הכללית אישרה את חלוקת דיבידנד המשמעותי של 246 מיליון שקל, בעלי השליטה יחלקו 67 מיליון שקל. גיל שרון יקבל מענק בגובה שלוש משכורות, השווה למאות אלפי שקלים
מערכת ice | 
גיל שרון יו"ר בזק (צילום רמי זרנגר; קובי גדעון: פלאש 90)
אחרי שהראתה בדו"חות הכספיים כי היא חוזרת לפסים של התאוששות מהטראומה של השנים האחרונות, האסיפה הכללית של בזק אישרה את חלוקת דיבידנד המשמעותי של 246 מיליון שקל.
בעלת השליטה בבזק כמובן תרוויח סכום יפה מתוך זה של 67 מיליון שקל. בעלת השליטה: בי קומיוניקיישנס עם קרוב ל-27% מהאחזקות בבזק. בבי-קום שולטים קרן סרצ'לייט האמריקנית, המחזיקה כ-60.18% מהמניות, ואיש העסקים דוד פורר ורעייתו מיכל פורר המחזיקים בכ-% 11.39 מהמניות.

כמו כן, המענק המיוחד בגובה של שלוש משכורות ליו"ר גיל שרון אושר גם כן ומדובר בסכום של מאות אלפי שקלים שיקבל. מנתוני החברה עולה כי ההכנסות בשנת 2022 עלו וזו שנה שנייה ברציפות והסתכמו בכ-8.99 מיליארד שקל, העלייה אשר נבעה בעיקר מגידול של כ-5% וכ-3% בהכנסות פלאפון ובזק קווי.
הוצאות השכר בשנת 2022 הסתכמו בכ-1.87 מיליארד שקל, ירידה של כ-0.5%, אשר נבעה בעיקר מירידה בבזק און-ליין. הוצאות ההפעלה בשנת 2022 הסתכמו בכ-3.39 מיליארד שקל, עלייה של כ-4.1%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהוצאות קבלני משנה בקשר עם פרויקט הסיבים, הוצאות קישוריות והוצאות תוכן.
 
כזכור, דירקטוריון החברה החליט לעדכן את מדיניות חלוקת דיבידנד של החברה כך שהחברה תחלק לבעלי מניותיה, מדי כחצי שנה, דיבידנד במזומן בשיעור של 60% מהרווח החצי שנתי (לאחר מס) על פי הדוחות הכספיים המאוחדים של החברה וזאת החל מהחלוקה הקרובה (בגין המחצית השנייה של שנת 2022).
בהתאם למדיניות זו, המליץ דירקטוריון החברה לאסיפה הכללית של בעלי המניות על חלוקת דיבידנד בסך כולל של כ-246 מיליון שקל, המהווים נכון ליום קבלת החלטה זו כ-0.09 שקל למניה. החברה הודיעה כי היא שואפת לעדכן את מדיניות הדיבידנד שלה לחלוקה של 70% מהרווח החצי שנתי (לאחר מס) על פי הדוחות הכספיים המאוחדים של החברה, בכפוף לשמירה על דירוג האשראי של החברה בקבוצת ה-AA.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה