השוק

קרפור ישראל נערכת להסתערות: זינוק של 40% במכירות הרשת

כל חנות מגה או יינות ביתן שהוסבה לקרפור הניבה תוצאות מרשימות בדמות של זינוק של כ-40% במכירות; צביקה שווימר ל-ice: "בקרפור יש לנו היום יותר סימני קריאה מסימני שאלה"
ניצן כהן |  8
צביקה שווימר ורשת קרפור (צילום דורון ברסקי, shutterstock)
בחודש מאי הקרוב צפוי עולם קמעונאות המזון הישראלי לעבור טלטלה, או לפחות סוג של טלטלה. אלקטרה צריכה תשיק את קרפור ישראל במלוא עוצמתה. נזכיר, אלקטרה צריכה רכשה את התשתית של מגה ויינות ביתן וחתמה על הסכם עם קרפור להקמה על התשתיות האלה את קרפור ישראל.
עד כה השיקה אלקטרה צריכה 27 סניפים בלבד של קרפור ישראל והזרימה מוצרים של קרפור לסניפים קיימים של מגה ויינות ביתן, כשלב אחד או אחד וחצי לפני הסבה מלאה של הרשתות לקרפור ישראל ונראה שהלקוח הישראלי אוהב את המהלך הזה ונסביר.

נכון להיום הסבה אלקטרה צריכה 27 חנויות למותג קרפור באופן מלא והשיקה עוד מספר חנויות תחת המותג "סופר" שהוא מותג ביניים עד להשקה מלאה של קרפור. 170 מוצרים של קרפור הוזרמו למדפים של חנויות הרשת ועכשיו ניכנס למספרים:
כל חנות של הרשת שהוסבה למותג קרפור הציגה עלייה משמעותית במכירות וזה אומר ש-27 החנויות שהוסבו עד כה לקרפור הציגו עלייה של 40% במכירות וזה משמעותי מאוד, בטח בעולמות קמעונאות המזון שסובלות ממתח רווחים תפעוליים נמוכים יחסית ולכן מה שמשחק בענף הזה זה הגודל.
עד לחודש מאי צפויה אלקטרה צריכה להסב 50 חנויות לקרפור לפי הסדר הזה: עד כה הוסבו 27 חנויות, לפני הפסח יוסבו עוד 11 חנויות ולאחרי הפסח יוסבו עוד 12 חנויות כך שבסך הכל, סמוך לתחילת חודש מאי יהיו 50 חנויות קרפור ישראל על התשתיות של מגה ויינות ביתן.
נתון מדהים הוא המכירות למ"ר בחנויות שהוסבו. נכון להיום החנויות שהוסבו מוכרות בקצב של 41 אלף שקל למ"ר. מכירות גבוהות משל שופרסל שעומדות נכון לסוך השנה על 38 אלף שקל למ"ר (מדובר במכירות למ"ר נטו שאינן מתפרסמות באופן רשמי על ידי שופרסל ולכן מדובר בהערכה מושכלת בלבד), 37 אלף שקל למ"ר בטיב טעם ולא רחוק מאוד מהמכירות למ"ר של יוחננוף שמוכרת 47 אלף שקל למ"ר ולצורך ההשוואה רמי לוי מוכר 60 אלף שקל למ"ר ויינות ביתן מוכרת ב-24 אלף שקל למ"ר.
נמשיך:
עד כה השיקה קרפור ישראל 170 מוצרים בישראל והמכירות של המוצרים האלה לא רעות בכלל. כך למשל שמן הזית (ישראל היא מעצמת צריכה של שמן זית) של קרפור תפס נתח שוק מכלל הסיגמנט בחנויות של קרפור בישראל - של 83%, בסיגמנטים של שוקולד פרימיום, תה ירוק, קורנפלקס וקפסולות של אספרסו - תפס המותג של קרפור כמעט מחציצת מהמכירות בחנויות הרשת.
נעצור את זה כאן ונסביר: אם אלה המספרים הרי שהמותג הפרטי של קרפור אוחז בנתח שוק משמעותי מאוד ברשת ביחס למותגים המוכרים בישראל וזה משמעותי מאוד כשמנתחים את טעמו של הישראלי הממוצע ואת גמישות הביקוש שלו ביחס שבין המחיר/ איכות וזהות מותגית.
באלקטרה צריכה כשמנתחים את ההשקה השקטה של קרפור לישראל מגיעים למסקנה (המתבקשת) שלאחר ההשקעה "הרועשת" של הרשת בחודש מאי הקרוב, הרי שנתח המכירות של המותג הפרטי במכירות הרשת יהיה בסדר גודל של 50% וזה משמעותי מאוד לרווחיות של הרשת ולא פחות חשוב (ואולי אף יותר) למחירו של הסל הממוצע של הישראלי הממוצע בישראל.
אם אנחנו צריכים לחשוב על איך קושרים את כל המותגים של אלקטרה צריכה בישראל למועדון לקוחות אחד שיגביר את הנאמנות למותגים של החברה ומכאן להציע הצעות ערך ללקוח שבתורו יממש את הצעות הערך האלה ויניב רווחים לקבוצה הרי שאלקטרה צריכה מתכוונת להשיק בקרוב את מועדון הלקוחות שלה עם כרטיס אשראי ייעודי.
כרטיס האשראי הייעודי של אלקטרה צריכה יאגד בתוכו הטבות בכל המותגים של הרשת וזה אומר בראש ובראשונה קרפור ישראל, רשת חנויות אדידס בישראל, מחסני חשמל, קולומביה ו-7 ELEVEN רשת חנויות הנוחות המעניינת של הקבוצה בישראל.
בשורה התחתונה הנחות העבודה של אלקטרה צריכה כוללת תחזית שמועדות הלקוחות של הקבוצה שמונה כיום 175 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי, יזנק ויחזיק 275 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי ואלה כבר מספרים משמעותיים.
המכירות הכוללות של רשת קרפור בישראל צפויות להגיע השנה לרמה של 3 מיליארד שקל כשבשנה הבאה, שנת 2024 עם השקה מלאה של סניפי קרפור בישראל, המכירות צפויות להגיע ל-3.6 מיליארד שקל בהשוואה לרמי לוי שמוכר באזור ה-6.5 מיליארד שקל בשנה ושופרסל שמוכרת 14.7 מיליארד שקל.
אז אם אנחנו מתכללים את הנתונים האלה לשורה אחת הרי שאנחנו צופים היום בהקמת הרשת השלישית או הרביעית בישראל שתיתן תחרות לא רעה על כיסו של האזרח הישראלי.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה אמר הבוקר ל-ice: "בקרפור יש יותר סימני קריאה מסימני שאלה. אין ספק שמותג בינלאומי עם חנויות משופצות ואלפי מוצרים עם בידול ובשורה ברמת מגוון ומחיר מביאים תחרות וחידוש לשוק בישראל. העלייה במכירות הסניפים המשופצים ושיעור הפידיון למטר הם הוכחה שקרפור היא המודל הנכון לפעילות בשוק הישראלי. 
"אלקטרה צריכה ממשיכה לצמוח בכל התחומים החל ממיזוג אוויר, ייצור מע חימום לשוק האירופאי, ונהנת מביקושים גדולים גם במגזר החשמל, הספורט והפנאי. במהלל השנה נשיק את כרטיס האשראי עם כאל וביט שיייצר סינרגיה על כלל המותגים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אין תפעול ברשת הזאת (ל"ת)
    אחד שמבין 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חזרו למחירים של מגה בעיר
    לילי 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המערכת קופות אינה מסונכרנת עם מדף. אין מחירים על המדף המבצעים שלהם פייק אין מחירים על רוב המוצרים
    סגור
  • 6.
    סחורה גרועה ביותר (ל"ת)
    רמון 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    קרפור
    אברום 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 5
    לו הרשת הייתה מייבאת מוצרים כשרים למהדרין הייתה צכפילה ואולח כם משלשת מכירותיה,גם אם עלות ההכשר יקרה,נסו ותיווכחו,עצה בחינם מלקוח שמחבב מאד את נחום ביתן היקר
    סגור
  • 4.
    בין היתר כי הצרכן הישראלי מוכן לשלם כל מחיר
    יוס 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ראשית, גודל השוק הישראלי יחסית קטן. שנית, הצרכן הישראלי שבוי מותגים. בנוסף, רגולציה לא סבירה. כמו כן, שוק שבוי בידי מספר משפחות שמפעילות לובי בכנסת ששומר עליהם מפני תחרות. אבל בעיקר אשם הצרכן שמוכן לשלם כל מחיר
    סגור
  • 3.
    קרפור
    בנימין 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קרפור אהיה בערים הגדולות . לא במקומות מחרקים כמו קרית שמונה צפת או חצור! לא עוזר לנו בכלל!
    סגור
  • 2.
    אני רק שאלה אם הרשתות מרוויחות מעט אז למה יקר בישראל
    מיקי 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    תשובה = גנבים
    סגור
  • 1.
    סניף יפה בבית שמש. למה אין מחירים על המדפים ? (ל"ת)
    יהודה 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור