השוק

הנהלת לאומי הכריעה: הבונוסים לעובדים הוסדרו, הקביעות נמחקת

הנהלת בנק לאומי חתמה על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים במסגרתו יוכל הבנק שלא לתת קביעות לעובדים שנמצאים תחת ההסכם ובמקביל נקבע מנגנון תשלום בונוסים מדורג שהעובדים יוכלו לקבל אותו אם התשואה על הונו העצמי של הבנק תגיע ל-17%
ניצן כהן |  5
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
הנהלת בנק לאומי חתמה על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים במסגרתו יוכל הבנק להעסיק עובדים תחת ההסכם הקיבוצי מבלי לתת להם קביעות ובמקביל נקבע מנגנון תשלום בונוסים שיהיה תלוי רווחי הבנק. תשלום הבונוסים יהיה מדורג כך שהעובדים יוכלו לקבל את מלוא הבונוס אם התשואה על הונו העצמי של הבנק תגיע ל-17%.
בבנק לאומי אומרים היום שההסכם החדש הוא מודרני ותומך בדיגיטציה של הבנק כשבמקביל למנגנון הבונוסים הוא מאפשר גמישות ניהולית להנהלה. 

עוד אומרים היום בלאומי כי לשם הגברת הגמישות הניהולית של הבנק, על רקע התמורות בשוק הבנקאות, הבנק יהיה רשאי להעסיק עובדים תחת ההסכם הקיבוצי, ללא מתן קביעות, לתקופה של עד 10 שנים באופן מדורג עפ"י ותק העובד ולא יותר מ-6 שנים תוספת.
ההסכם קובע מנגנון מסודר של תקציב קידומי שכר תקופתיים לעובדים לשנים הקרובות, ששיעורו מבוסס על התשואה להון של הבנק, באופן שרותם את כלל העובדים להמשך השגת תשואות גבוהות וחלוקתו תיעשה באופן דיפרנציאלי על פי הביצועים של כל עובד לשם עידוד מצוינות ותגמול מבוסס ביצועים. בנוסף, על מנת לרתום את העובדים מדי שנה להשגת יעדי תוכנית העבודה, בתחילת כל שנה תפרסם ההנהלה את היעדים שבהשגתם ישולם בונוס על בסיס התוצאות השנתיות. התשואה שנקבעה לתשלום מענק מלא בגין 2023 עומדת על 17%.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "ההסכם המוצלח שהגענו אליו בשיתוף פעולה עם ועד העובדים יאפשר לנו להמשיך ולבסס את לאומי במערכת הפיננסית בישראל. עמלנו רבות כדי גם לאפשר לנו לדאוג בצורה מיטבית לעתידם של עובדינו - במגוון היבטים, וגם לאפשר לבנק גמישות ניהולית מירבית במטרה לאפשר את המשך הצמיחה של הבנק,
"לנוכח המציאות המשתנה והאתגרים הרבים שעוד נכונים לנו. אני מודה לכל העוסקים במלאכה אשר גיבשו את ההסכם החשוב הזה, בהנהלת הבנק ובוועד העובדים, ומאמין שהיום אנחנו יוצאים לדרך שתאפשר לנו להגשים את המטרות הרבות שהגדרנו לעצמנו".
ראשי ועד העובדים, רון לוי ורועי קנת: "הסכם העבודה החדש מחזק את העבודה המאורגנת והוא בשורה של ממש לעובדי לאומי, הכוח האיכותי והמסור שמניע את הבנק, ולא פחות חשוב מכך לבנק לאומי, מקום העבודה שהוא גם הבית של כולנו. אנו מאמינים שהמתווה שגיבשנו בשיתוף פעולה פורה עם ההנהלה, יאפשר לנו להצעיד יחד את לאומי למימוש האתגרים העסקיים ולחיזוק מעמדו בישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מכרו את העובדי
    נוכליהו 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ועד בלאומי
    סגור
  • 3.
    עבודה בעניים אין בונוסים וחרא של משכורות
    עובד בנק לאומי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל שקרים לתקשורת לא כדאי לעבוד בבנק הזה חוסר תגמול עבודה קשה ומשכורות רעב
    סגור
  • 2.
    הניסוח לא ברור
    דודו 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קביעות אחרי 10 שנים?
    סגור
  • 1.
    איזה כיף יוצא השנה בממוצע 6 משכורות!!!
    צחי 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם החישוב הוא לפי השכר בסיס אבל עדיין זה יוצא בונוס של הייטק
    סגור
  • איך הגעת ל6 משכורות ?
    עובדת בנק 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בונוס ממוצע של 3 משכורות (יכול להיות פחות) + 10 אלף. איך הגעת ל 6 משכורות ?
    סגור