השוק

בנק ישראל אישר: כלל קיבלה היתר לשלוט ב-MAX

אחרי האישור של רשות התחרות, גם הנגיד אמיר ירון והמפקח על הבנקים העניקו היתר שליטה לחברת כלל על חברת האשראי שהייתה לאומי קארד לשעבר
מערכת ice | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
לא ממתינים למשרד האוצר? נגיד בנק ישראל אמיר ירון יחד עם המפקח על הבנקים היוצא יאיר אבידן, העניקו לכלל החזקות את היתר השליטה ב-MAX שהייתה לשעבר לאומי קארד. כלל עודכנה על כך מהפיקוח על הבנקים וגם הנגיד יחתום על ההיתר. דירקטוריון כלל קיים ישיבה בנושא כדי להשלים את המהלך.
למעשה, עם החתימה על ההיתר, בנק ישראל לא חיכה לפרסום המלצות הוועדה המיוחדת שהקים שר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ' ממש לאחרונה, שבוחנת את ההיבטים השונים של רכישת חברות מוסדיות את חברות האשראי. האישור של בנק ישראל הגיע גם אחרי האישור של רשות התחרות.

הפיקוח על הבנקים סיים את תהליך בדיקת בקשתה לקבל היתר שליטה בסולק, מקס איט פיננסים ובתאגיד החזקה בסולק. הנגיד העניק לחברה את היתר השליטה, וזאת לאחר התייעצות עם ועדת הרישיונות. היתר השליטה ניתן לכלל החזקות לאחר שב-12 באוגוסט 2022 התקשרה בהסכם עם קרן ההשקעות הפרטית וורבורג פינקוס ששולטת במקס מאז שנת 2019, אז רכשה אותה מידי בנק לאומי. העסקה אושרה לאחרונה גם על ידי רשות התחרות.
בנק ישראל הודיע לכלל החזקות כי הוא לא ייזום ולא ימליץ על נקיטת אמצעי אכיפה כלפי בעל מניות בכלל החזקות שיחזיק בה אמצעי שליטה בשיעור המצריך היתר מנגיד בנק ישראל, וזאת בכפוף, בין היתר, לקבלת הודעה מבעל המניות על החזקתו, שבה יציין אם בכוונתו להגיש בקשה לקבלת היתר להחזקת אמצעי שליטה בתאגיד ההחזקה בסולק או האם בכוונתו לרדת בהחזקתו, וכל זאת בתוך 30 ימים ממועד זה, לשיעור שלא יעלה על 5% מאמצעי השליטה בכלל החזקות. בעלי מניות כאמור בכלל החזקות מתבקשים לפנות למנהלת יחידת רישוי ובנקים חדשים בפיקוח על הבנקים לשם מסירת הודעתם וקבלת הנחיות.
מקס תמשיך להיות מפוקחת על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל לשם הבטחת יציבותה ולשם שמירה על מתן יחס הוגן ללקוחותיה, בדומה לפיקוח על יתר הבנקים והסולקים בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה