קריפטו

בנק ישראל חושף: כך יתבצע תשלום במטבעות קריפטו בישראל

בנק ישראל בוחן את נושא הפעילות בנכסים דיגיטליים, והשפעתם על התחומים שעליהם הוא מופקד. גובשו כללים לפעילות במטבעות יציבים שבנק ישראל ממליץ לקדם בחקיקה או לקבוע כחלק מהוראות המאסדר וכיצד ניתן יהיה להפחית סיכונים
מערכת ice |  5
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90)
מתוקף תפקידו לשמירת היציבות הפיננסית, לניהול המדיניות המוניטרית ולהסדרת מערכות התשלומים בישראל, בנק ישראל בוחן את נושא הפעילות בנכסים דיגיטליים, והשפעתם על התחומים שעליהם הוא מופקד.
על רקע העניין הגובר בשנים האחרונות בנכסים דיגיטליים והסיכונים הנובעים מהם, כפי שהתממשו בתקופה האחרונה בעולם, הקים בנק ישראל ועדה בראשות המשנה לנגיד, מר אנדרו אביר, אשר בוחנת את הנושא ממספר היבטים: היציבותי, הרגולטורי, הטכנולוגי, המוניטרי, והמשפטי.

בין היתר, פעלה הוועדה לגיבוש מסמך עקרונות לאסדרת הפעילות במטבעות יציבים בישראל. מטבע יציב הוא נכס דיגיטלי שפועל על גבי תשתית טכנולוגית, ערכו יציב ביחס לנכס כלשהו אחר ומנפיק המטבע מפעיל מנגנון השומר על יציבות ערך המטבע. בניגוד לנכסים דיגיטליים אחרים, למטבעות יציבים פוטנציאל לשמש לא רק כנכס להשקעה אלא גם כאמצעי תשלום.
תפקידו של בנק ישראל כפי שהוא מוגדר בחוק, מחייב את האסדרה ואת הפיקוח של בנק ישראל על פעילות אמצעי התשלום. מסמך העקרונות מתייחס לאסדרת הפעילות במטבעות יציבים בישראל. מטרת האסדרה היא לאפשר פעילות במטבעות יציבים תוך ניהול הסיכונים הכרוכים בשימוש בהם, והתאמת ההגנות הצרכניות והדרישות היציבותיות לפעילות ייחודית זו.
במסמך מוצעים כללים לפעילות במטבעות יציבים שבנק ישראל ממליץ לקדם בחקיקה או לקבוע כחלק מהוראות המאסדר. בין היתר, מוצע: לקבוע דרישה לפיה הביטחונות שיחזיק מנפיק של מטבע יציב יכסו 100% מהתחייבויותיו כלפי מחזיקי המטבעות. דרישה כזו תפחית מאוד את הסיכון היציבותי הנובע מהפעילות במטבע יציב.
בהיבט של זהות המאסדרים, מוצע כי מנפיקי מטבעות יציבים יידרשו לרישוי: עבור מטבע שאינו בעל חשיבות יציבותית הרישוי יינתן על ידי רשות שוק ההון, אחרת הרישוי יינתן על ידי הפיקוח על הבנקים. במסמך מוצעים קריטריונים להגדרת מטבע יציב כבעל חשיבות מערכתית.
מטבע יציב שהוכרז כמערכת תשלומים מבוקרת יפוקח על ידי הפיקוח על מערכות תשלומים בבנק ישראל. בכדי להגביר את היעילות הפיקוחית מוצע להקים מנגנוני תיאום בין המאסדרים הרלוונטיים השונים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בושה,
    מממש רווחים 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבורה של אוכלי חינם
    סגור
  • 4.
    כדאי גם קריפטו וגם שקל אולי השקל עוד כמה שנים ירד (ל"ת)
    אלי 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בנק ישראל עושה נזק בלתי הפיך לממשלה
    אדי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חובה להגיד לך הביתה לנגיד
    סגור
  • 2.
    איך יישמר על יוצר המטבע?
    אורן 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי כל העניין הוא שאין על הטבע רגולציה. או לפחות כך על הביטקווין. אין יוצר. יש רק מחזיקים בכל העולם. הכמות בישראל אני מניח שהיא קטנה. אז לא יאושר הביטקווין?
    סגור
  • 1.
    מצחיק שבתחילת הדרך לא נתנו לאנשים להרוויח
    ציקו 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועכשיו יתנו להם להפסיד כסף , כי הנפח גבוהה , מראה כמה המדינה בעד השארת התושבים המצב כנוע לממשל , זו אכזבה גדולה ההיתנהלות הזאת
    סגור