השוק

ישראכרט מעלה את ההסכם למיזוג עם הראל לאסיפה הכללית

הערכת שווי שבוצעה לצורך המיזוג בין החברה לחברת הביטוח הראל, עמדה ביעדים שנקבעו בהסכם, ומכאן שתי החברות לוקחות את העסקה ביניהן לשלב האחרון, והוא אישור האסיפה הכללית שתבחר בין הראל להצעת מנורה המשופרת
ניצן כהן | 
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
עסקת המיזוג בין ישראכרט לחברת הביטוח הראל עוברת לישורת האחרונה. ישראכרט והראל הזמינו הערכת שווי שהייתה אמורה לקבוע אם הנחות העבודה שעמדו בבסיס הצעת הרכש של החברה עומדים במבחן המציאות. בישראכרט אומרים הבוקר כי הערכת השווי עמדה בתנאי היסוד ומכאן היא מעבירה את ההסכם לאישור/ דחיה של בעלי המניות בחברה.
נזכיר כי האסיפה הכללית יכולה לבחור בין שתי הצעות: האחת של הראל שבבסיסה היא רכישת מלוא מניות ישראכרט ומיזוגה לתוך הראל ואילו ההצעה השניה היא ההצעה של מנורה מבטחים שבבסיסה רכישת 30% ממניות החברה והשארתה כחברה ציבורית.

ההצעה של הראל משקפת לישראכרט שווי קצת יותר גבוה מ-3 מיליארד שקל בעוד הצעה של מנורה משקפת לישראכרט שווי של 3.2 מיליארד שקל אולם כאמור מדובר בכמות נמוכה יותר של מניות.
צריך לזכור שהאינטרס הציבורי העדיף, לפחות לפי המקובל היום, הוא להותיר חברה כמו ישראכרט ציבורית וכך מלוא המידע על החברה יהיה גלוי לציבור על כל המשתמע מכך. גם האופציה שהשבחת החברה תחת בעלות חדשה תוכל להניב לציבור פוטנציאל של רווחים הוא משמעותי כשהיא חברה ציבורית.
יחד עם זאת, וגם את זה כדאי לזכור, מיזוג של ישראכרט עם הראל עדיין שומר על פוטנציאל השאת רווחים לציבור הרחב מאחר והחברה הממוזגת תהיה ציבורית ולכן באו]ן תיאורטי ניתן יהיה להיחשף לחברה הממוזגת ולא לכל חברה בנפרד באמצעות המיזוג עם הראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה