השוק

מחיר הלחם יעלה? המאפיות הגדולות דורשות להעלות את המחיר המפוקח

שתי המאפיות הגדולות בארץ הגישו עתירה כנגד ההחלטה לא להעלות את מחיר הלחם שבפיקוח בעדכון שוטף בצמוד לעליית המדדים בשיעור של כ-5%
מערכת ice | 
מאפיית אנגל לחם (צילום Abir Sultan/Flash 90)
מאפיית אנג'ל ומאפיית ברמן, שתי המאפיות הגדולות פנו לבג"ץ והגישו עתירה נגד ההחלטה של מפקח על המחירים במשרד הכלכלה ד"ר יונתן בצלאל שהחליט לא להעלות את מחיר הלחם שבפיקוח בעדכון שוטף בצמוד לעליית המדדים בשיעור של כ-5%.
המאפיות שעתרו לבג"ץ טוענות כי עניינה של העתירה בהתנהלות שערורייתית של המפקח על המחירים אשר פוגע ברגל גסה בקניינן של המאפיות ובחופש עיסוקן, הוא מסרב לעדכן עדכון שוטף את מחירי הלחם שבפיקוח למרות שהוא מחויב לכך על פי חוק. עוד טוענות המאפיות שכל יום שעובר שבו מחירי הלחם המפוקח לא עולים מהווה פגיעה כלכלית אנושה ושהם לא צריכים לספוג זאת.
במאי 2022 ועדת המחירים לשרי הכלכלה והאוצר המליצה להוציא את מחירי הלחם המפוקח מפיקוח. בעתירה שהגישו המאפיות עוד נטען שמכיוון שההמלצות נדחו תוך יום אחד ללא כל נימוק על ידי שרת הכלכלה לשעבר הגישו המאפיות עתירה לבית המשפט העליון ביולי 2022. עתירה זו ממתינה לקבלת עמדת השרים החדשים אשר צפויים להגיש את תגובתם בתחילת חודש מרץ.
ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר: "המפקח על המחירים איננו חותמת גומי של המאפיות. מוטלת עליו אחריות לבחון בקפידה את הבסיס העובדתי לדרישת המאפיות לייקר מחיר הלחם המפוקח. להחלטה על ייקור הלחם ישנה השלכה מיידית על הכיס של מאות אלפי אזרחים ולכן חובה לעשותה ברגישות ובמקצועיות. נגיב לעתירה בבית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה