השוק

סופר פארם לא חסינה: הצעת החוק החדשה שתיפגע ברשתות הפארם

ח"כ ינון אזולאי, הגיש בתחילת השבוע הצעת חוק פרטית לשינוי בחוק המזון, כך שיחול במלואו גם על רשתות הפארם, ובראשן כמובן רשת הפארם הגדולה בישראל - סופר פארם
מערכת ice |  6
סופר פארם (צילום יחצ)
ח"כ ינון אזולאי, הגיש בתחילת השבוע הצעת חוק פרטית לשינוי בחוק המזון, כך שיחול במלואו גם על רשתות הפארם, ובראשן כמובן רשת הפארם הגדולה בישראל - סופר פארם. כך פורסם אתמול (שלישי) ב"דה מרקר".
כזכור, חוק המזון חוקק ב-2014 בעקבות מסקנות ועדת קדמי שהוקמה לאחר המחאה החברתית ב-2011. החוק כולל איסורים על ספקים וקמעונאים גדולים – במטרה להגביר את התחרות בענף, כמו גם חובת שקיפות במחירים. בנוסף, החוק אוסר ל התערבות של ספק בקביעת המחיר לצרכן ובמיקומי המוצרים בחנויות.
הרקע להצעת החוק של אזולאי הוא העובדה שרשתות הפארם הוחרגו מחוק המזון. בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "למרות הריכוזיות העצומה במקטע הקמעונאי בתחום הפארם, בתיקון לחוק קידום התחרות בענף המזון הוחלט להחיל רק את הפרק הנוגע לשקיפות ולא את שני הפרקים האחרים – הסדרת פעילות ספקים וקמעונאים ותחרות גיאוגרפית של קמעונאים".
עוד נכתב כי "ככל שחלף הזמן, התפתחה הריכוזיות לקנה מידה שמחייב בחינה מחודשת של הדברים והחלת חוק המזון בכללותו גם על רשתות הפארם“. חוק המזון ספג ביקורת חריפה בשנים האחרונות מגורמים רבים, בטענה כי אינו מקדם את טובת הציבור. דו"ח המבקר שפורסם ב-2021 הצביע על כך שהמחירים לא ירדו מאז כניסת החוק לתוקף, ואף רווחיות הקמעונאים לא נפגעה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נהנתני סופרפארם המדושנים לא בוחלים לתעתע "מבצעים"
    רוני 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכפילים מחיר ליחידה להציע 1+1 "חינם" ו/או השני ב-1 שקל. 30% "הנחה" על מוצר יקר ב-50% ממחירו ברשתות השיווק. סבונים, משחות שיניים, דיאודורנטים וחומרי ניקוי יקרים בסופרפארם עשרות אחוזים!
    סגור
  • 5.
    עד פי 2 במחיר מוצרי טואלטיקה וחומרי ניקוי בסופרפארם (ל"ת)
    ברכה 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    סוף סוף. חוק חשוב (ל"ת)
    כל הכבוד 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מחבלים
    ש. ג. 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוציא חוק שכל הפארמים לא יעסיקו מחבלים .
    סגור
  • 2.
    סופרפארם היקרים ביותר בשוק!!! (ל"ת)
    שוקון 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    סוף סוף
    אלק ע 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סוף סוף
    סגור