השוק

הכריש דובי פרנסס תוקף את פאפאיה: "מוביל לפילוג בעם"

איש העסקים והמשקיע דובי פרנסס, יוצא נגד החלטת עינת גז, מנכ"לית ומייסדת פאפאיה גלובל להוציא את כספה של החברה מישראל בעקבות הרפורמה במשפט: "אי אפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי"
מערכת ice |  15
דובי פרנסס (צילום vecteezy, יחצ)
הכריש דובי פרנסס, אוחד המשקיעים בפאפאיה גלובל, בתגובה נדירה על המצב היום (חמישי) לאור החלטת חברת הטכנולוגיה להוציא את כספה מישראל בעקבות פעולות ממשלת נתניהו החדשה שנועדו להחליש את מערכת המשפט. פרנסס משקיע בחברה באמצעות קרן גרופ 11.
נזכיר: עינת גז, מנכ"לית ומייסדת פאפאיה גלובל,  נחשבת למתנגד חריפה למהפיכה שמתכננת ממשלת נתניהו במערכת המשפט, והודיעה על המהלך כי החברה החליטה לעשות את המהלך הזה מתוך חשש שלא תוכל להמשיך לקיים את הפעילות הבינלאומית שלה מישראל.

פרנסס, שאינו מתבטא לרוב בעמדותיו הפוליטיות, החליט הפעם להגיב לאור השקעתו בחברה וכתב על כך: "אני לא איש פוליטי, אני משקיע הון סיכון שיושב בארה״ב ומשקיע כ70% מכספי הקרן בחברות ישראליות שפועלות בשווקים גלובליים. פאפאיה גלובל היא השקעה טקטית שלנו. השקעתי בחברה 5 מיליון דולר במהלך הקורונה דרך עסקת סקונדרי בה קניתי משקיעים קיימים החוצה. זו הייתה עסקה פיננסית מעולה עד כה על הנייר. הצטרפתי לחברה כמשקיע ולבורד כמשקיף".
על החלטת חברת הטכנולוגיה כתב הכריש: "עינת יזמת מוכשרת והתוצאות הפיננסיות של החברה הן בסה״כ טובות. אני מאמין שבהינתן עבודה קשה וריכוז מצידה ומצד צוות הניהול נכונות לפאפאיה שנים ארוכות של צמיחה. מבלי לשרבב את עצמי ואת Group 11 לפוליטיקה ולפופוליזם גם ככה אני אתייחס לגופו של דבר ולא לגופו של דובר:
אנחנו כמשקיעי הון סיכון אמונים על כספי משקיעים מוסדיים ופרטיים. בGroup 11 מושקעות חברות הביטוח והפנסיה הגדולות בישראל ובעולם ואלו מנהלות את כספי המשקיעים של כ ו ל ם מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל המינים וכל הגוונים.
תפקידי להשקיע את הכסף בחברות תוכנה מגדירות קטגוריה מעולות. יש כאלו בשפע בישראל והאמינו לי עוד תהיינה רבות כאלו שתיוולדנה בשנים הקרובות. אני יודע - אני מושקע ברבות מהן ולרוב בתור המשקיע הגדול בחברה.
לעיתים משקיעי הון סיכון ומנהלי חברות שוכחים מי בעל הבית אז אני רוצה להזכיר לכולנו - בעל הבית שלנו הוא האדם הפרטי, בעל פוליסת הפנסיה. זה הכסף שלהם, לא שלי, לא של Group 11, לא של קרן הפנסיה ולא של חברת הפורטפוליו.
זה נכון שלמנכ״ל/ית זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי.
אז בקצרה, אני אישית מלא הערכה מקצועית לעינת ומלא הערכה אישית לרצונה להביע את עמדתה הפוליטית. אבל אני ממש לא תומך במהלך הזה, זו בעיני לא הדרך להביע עמדה פוליטית אישית, זה בעיני רק מוביל להמשך הפילוג בעם. תפקידה של תעשיית ההייטק (שלרוב מנותקת) זה לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך.
זו לא הצהרה פוליטית זו הצהרה עסקית שמייצגת את האינטרסים של כלל המשקיעים שלי - אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק בישראל ואעשה ככל שאוכל להביא עוד כסף לישראל מארה״ב. מעבר ל-610 מיליון הדולרים שכבר השקעתי בישראל עד כה בשנים האחרונות".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מעניין שבן אדם כמו דובי מביע דיעה רצינית ויש הזויים
    סקרן 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובת הסמול מעידה על דיקטטורה מחשבתית, חסרת לויאליות מוחלטת ומניעיה תמוהים ביותר. כאחד שהיה באקדמיה עם ניסיון מר בעניין אומר לכם זאת. למרות שאיני כבר מחשיב את עצמי בצד הזה, יש לי קושי נפשי עם זה כי בשום אופן איני שייך למחנה הימין.
    סגור
  • 13.
    תגובה מאוד מכובדת ומוערכת
    יזם 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובת חבריי מהשמאל מאכזבת אותי מאוד, זה גורם לי לתהות האם אני נמצא במקום לא נכון, בו דיעה שונה מהזרם המרכזי גורמת להתקפות ישירות עליך מבלי להתייחס לרצינות התוכן. כשמדובר בעסקים, אני מפריד פוליטיקה, אנט צריך לדאוג לכספי המשקיעים שלי, זו מחוייבות מאוד מאוד רצינית מכדי שתהא מושפעת פוליטית. ידידי דובי הביע דיעה מאוד שקולה ומאוד חכמה. מצער מאוד שהמחנה שלי פתאום עיוור. למרות הקושי שלי העצום, איאלץ לעשות חושבים.
    סגור
  • 12.
    נתניהו וחבורתו צריכים לדעת - יש השלכות למעשיהם
    משקיע במדינה 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעול בשחיתות במשך שנים ואז להתמם ולעשות יענו "רפורמות" בזק - לזה יש השלכות, וכך צריך להיות
    סגור
  • 11.
    אדוני הכריש איכזבת (ל"ת)
    ייייייישששששש 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    סתם ביביסט
    אחד 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 3
    גם פה הרבה ביביסטים אנאלפבתים
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    סתם ביביסט
    אחד 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם פה הרבה ביביסטים אנאלפבתים
    סגור
  • 8.
    כמה או צריך הבן אדם כדי לומר דעה שהשמאל לא אוהב. (ל"ת)
    איש אמיץ 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לשים לב לקרן מרציאנו, המטיפה לבלגן כלכלי. שופרית! (ל"ת)
    תקשורת פוליטית 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    לפחות מישהו עם ביצים בין כתבי הכלכלה בקמפיין פוליטי (ל"ת)
    תקשורת מטורפת 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • הוא לא כתב, אלה שופרות השמאל.הוא כלכלן. (ל"ת)
    דן 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    טיפוס מטופש. התגובה האחראית גורמת פילוג? (ל"ת)
    Anj 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 4.
    נודה לעינת גז וחבריה,שיעזבו את ישראל במהרה
    שחרור ממלתעות השמאל 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ויתנו להו לטפל באוייבי המדינה מבפנים ומבחוץ....טירוף ההומניזם הפרוגרסבי שרף פה כל שפיות טובה...
    סגור
  • 3.
    יעני "כריש"
    שימחון. אבי. 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 6
    השחצן עם האגו המנופח מתגלה כקרנף חנפן. הרי הוצאת הכספים היא פועל יוצא של המשקיעים של פאפיה. מה פה פוליטי? זהו ניהול סיכונים מחסחרחי מול ממשלה שמנסה לקחת את המדינה לשלטון טוטליטרי. תתאפס על על עצמך, ותעיף את השחצנות - לא עודה רושם על איש.
    סגור
  • 2.
    לך תתעסק עם כרישים !!!
    יוסיפון 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 7
    במדינה דמוקרתית כל אחד עושה עם נכסיו מה שהוא רוצה !!!!! אבל זה לא להרבה זמן, אז להוצא מהר ככל האפשר !!!!! אני כבר התחלתי !!!!!
    סגור
  • 1.
    יצא ביביסט על מלא
    אסנת 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 7
    איבדתי כל הערכה שהיתה לי אל האיש
    סגור