השוק

סופי: הפניקס רוכשת נכסים של פסגות בשווי 25 מיליארד שקל

חברת הביטוח הפניקס מודיעה היום על רכישה של קרנות בשווי של 25 מיליארד מידיו של בית ההשקעות פסגות. פסגות צפויה לסגור את חובות המיליונים של החברה הבת 
מערכת ice | 
פסגות, הפניקס (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, Magma Images)
חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות פסגות מודיעים היום (חמישי) על כך שחברת הפניקס רכשה מפסגות נכסי קרנות סל, קרנות אקטיביות וניהול תיקים מחברת פסגות, בשווי של 25 מיליארד שקל. לאור העסקה, פסגות צפויה לפרוע חוב בסך של 255 מיליון שקל של חברת הבת, פסגות קרנות נאמנות
החברות חתמו על שני הסכמים אשר תמורתם עומדת על כ-310 מיליון שקלים. לאחר השלמת העסקה פסגות צפויה לרשום רווח נקי של 120 מיליון שקל (גידול בהון עצמי של 350 מיליון שקל) ואף תסגור כך את החובות הפיננסיים של חברת הבת. כמו כן, לאחר המכירה פסגות תישאר עם נכסים בסך של 30 מיליארד שקל והמזומן של יגיע ליתרה של 165 מיליון שקל.
לדברי החברה, הנכסים הנמכרים לא רשמו צמיחה או רווח גבוה ועל כן החברה תתמקד בפעילויות אחרות בעלות פוטנציאל משמעותי יותר. עם זאת, בהתאם לתנאי העסקה החברה תמשיך לפעול בתחום קרנות הנאמנות המתחרות ללא הגבלה. מצדה של הפניקס נמסר כי הקרנות שרכשה ימוזגו לחברת ניהול התיקים שלה, כחלק מתכנית הצמיחה שלה בתחום. את פסגות ייצגו עורכי הדין יעקב אנוך, עודד אופק, דודי יעקבי וליהיא בכר ממשרד מ. פירון. את אקסלנס ייצגו עורכי הדין אברהמי וול, שרית פרלמוטר שוגרמן והדר זיו ממשרד פישר בכר חן.
רני צים, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת פסגות, מסר: "המטרה העומדת לנגד עינינו הינה הצפת ערך למשקיעים ושמירה על יציבות החברה, במיוחד לאור העובדה כי אנו מצויים בסביבת ריבית עולה... מדובר על מיקוד הפעילות בתחומים רווחיים וצומחים בהיבטי אשראי, ניהול ההשקעות, חבר הבורסה וברוקראז', תוך כניסה ופיתוח של תחומים חדשים ושימת דגש על טכנולוגיה וחדשנות, וכן הרחבת מגוון המוצרים האלטרנטיביים ללקוחות כשירים. פסגות בית השקעות תהיה חברה יעילה, ללא חוב, רווחית ונזילה, שתוכל לאמץ מדיניות חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה ותהיה ערוכה למקד את צמיחתה בשנים הבאות, לצד המשך מיצובה כשחקנית מובילה בשוק ההון הישראלי, המציעה ללקוחותיה העסקיים, המוסדיים והפרטיים סל מגוון וחדשני של שירותים ומוצרים, לצד איכות שירות בלתי מתפשרת".
אבנר חדד, מנכ"ל הפניקס בית השקעות, הוסיף: "רכישת הנכסים היא מהלך נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של בית ההשקעות והקבוצה כולה על ידי יצירת ערך מרכישות ומיזוגים של נכסים בעלי סינרגיה מובהקת ומניצול היתרון התחרותי של קסם בשוק הקרנות בישראל. לקוחות פסגות יצטרפו למאות אלפי לקוחות הפניקס בית השקעות המוביל בישראל ויהינו מעוצמת הקבוצה ויכולותיה בתחום ניהול ההשקעות ומגוון השירותים הפיננסים שהיא מעניקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה