השוק

נקסטקום זכתה במכרז החשב הכללי לעבודות ב-25 מיליון שקל בשנה

נקסטקום שעוסקת בין היתר בהקמה של מערכות תקשורת במבנים זכתה במכרז במסגרתו תקים מערכות ב-3 השנים הקרובות; לחשב הכללי יש אופציה להאריך את ההסכם עם החברה ב-4 שנים נוספות; המניה זינקה מתחילת השנה ביותר מ-30%
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
נקסטקום זכתה במכרז החשב הכללי במסגרתו תקים מערכות תקשורת בתוך משרדי הממשלה ב-3 השנים הקרובות ובהיקף כספי של 25 מיליון שקל בשנה. לחשב הכללי יש אופציה להאריך את ההתקשרות עם החברה ב-4 שנים נוספות.
נקסטקום עוסקת בין היתר בפרישת קווי אינטרנט בתוך מבנים ובחיבור של התשתית הזו לרשתות המרכזיות. פעילות מגזר התקשורת בנקסטקום צמחה בכ-7% ב-9 החודשים הראשונים של 2022 בעיקר הודות לגידול בהיקף הפרויקטים להנחת סיבים אופטיים.

במקביל, החברה מתמקדת בהמשך הגדלת פעילות האנרגיה המתחדשת באמצעות קידום וביצוע של פרויקטים סולאריים משמעותיים ובהיקפים גבוהים. במסגרת זו, החברה הבת אנרג'י הקימה בשנים האחרונות גגות סולאריים, ועבור יזמיות בשוק האנרגיה גם חוות סולאריות וחוות צפות.
מניית נקסטקום עלתה מתחילת השנה בכ-30% והחברה נסחרת לפי שווי של יותר מ-87 מיליון שקל. ברבעון השלישי של השנה השיגה החברה הכנסות של 109 מיליון שקל ורווח תפעולי של 6.8 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-2.5 מיליון שקל ותזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הסתכם בכמעט 6 מיליון שקל. 
נקסטקום אוחזת חוב של כמעט 100 מיליון שקל כש-30% מהחוב הזה נמצא בבנקים והיתר מבשתי סדרות אג"ח, האחת קצרה במח"מ של 0.9 והיא נסחרת בתשואה של 5.49% ואילו השניה בינונית במח|מ של 3.5 שנסחרת בתשואה של 7.9%.
החוב של החברה פרוש בסה"כ לא רע כשהשנה היא אמורה לפרוע 18.8 מיליון שקל ובשנה הבאה היא אמורה לפרוע 21 מיליון שקל ואז מידי שנה עד שנת 2028 כ-15 מיליון שקל בממוצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה