השוק

אמזון מתחילה בקיצוץ הענק: עשרות אלפי עובדים ילכו הביתה

אמזון מתכוננת לפיטורי ענק ומודה שחלק מזה נובע עקב גיוסי ענק בעומס משלוחי הקורונה.  יותר מ-18,000 עובדים יצטרכו לעזוב את החברה מה-18 לחודש
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
אמזון הודיעה אתמול (רביעי) שהיא תפטר יותר מ-18,000 עובדים, מספר גדול יותר ממה שענקית הקמעונאות אמרה בתחילה, בסוף השנה שעברה.
הוול סטריט ג'ורנל דיווח על הקיצוצים מוקדם יותר, שלדברי אמזון היא הקדימה את ההכרזה המתוכננת שלה. "אנחנו בדרך כלל מחכים לדווח על המהלכים האלה רק כאשר אנו יכולים לדבר עם האנשים שמושפעים ישירות", כתב המנכ"ל אנדי ג'סי במזכר לעובדים שהחברה פרסמה בבלוג שלה. "עם זאת, מכיוון שאחד מחברי הצוות שלנו הדליף את המידע הזה חיצונית, החלטנו שעדיף לשתף את החדשות האלה מוקדם יותר כדי שתוכלו לשמוע את הפרטים ישירות מאיתנו."
חברות הטכנולוגיה ממשיכות ב-2023 מהמקום שבו הפסיקו בשנה שעברה, ומתכוננות לשפל כלכלי ממושך. סיילספורס הודיעה אמש שתפחית את מספר העובדים שלה ב-10%, משמע פיטורין של יותר מ-7,000 עובדים. גם אמזון וגם סיילספורס דיווחו על קצב  מואץ ומחסור בכוח אדם במהלך המגיפה.

אמזון הודתה במפורש כי היא צירפה עובדים מהר מדי במחסנים כאשר הצרכנים עברו להזמנה מקוונת. החברה העסיקה 1.54 מיליון עובדים בסוף הרבעון השלישי.
בנובמבר אמר ג'סי שאמזון תקצץ תפקידים, כולל בחנויות הפיזיות שלה ובחטיבות המכשירים והספרים שלה. CNBC דיווחה אז שאמזון מעוניינת לפטר כ-10,000 מעובדיה. כעת המספר גבוה יותר.
"אמזון עברה תקופות כלכליות חסרות ודאות וקשות בעבר, ואנחנו נמשיך לעשות זאת", כתב ג'סי. "השינויים האלה יעזרו לנו לממש את ההזדמנויות ארוכות הטווח שלנו עם מבנה עלויות חזק יותר; עם זאת, אני גם אופטימי שנהיה יצירתיים ובעלי תושייה בתקופה הזו שבה אנחנו לא מגייסים עובדים באופן נרחב ומבטלים כמה תפקידים."
אמזון מתכננת להודיע לעובדים שיאבדו את מקום עבודתם החל מה-18 בינואר, כתב ג'סי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה