השוק

בנק לאומי יממן את פרויקט לודוויפול של האחים חג'ג'

פרויקט לודוויפול של האחים חג'ג' ממוקם בתל אביב בדרך קיבוץ גלויות, והוא משתרע על פני 18 דונם; בנק לאומי יעמיד מימון של 210 מיליון שקל לפרויקט שיכלול כ-73 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה
ניצן כהן |  2
צחי (מימין) ועידו חג'ג' (צילום שי תמיר)
בנק לאומי יממן את פרויקט לודוויל של האחים חג'ג'. הבנק יעמיד לטובת הפרויקט 210 מיליון שקל. המתחם בשטח של כ-18 דונם יכלול שטחי מסחר, תעסוקה, ומלונאות מתקדמים ממוקם בשער הכניסה הדרומי לתל-אביב בין נתיבי איילון, כביש מס' 1 ודרך קיבוץ גלויות, צפוי לחסוך משמעותית את הפקקים בכניסה לתל-אביב. זאת בנוסף לכך שהוא נמצא על הציר שבו צפויה לעבור המטרו, וצפויה אליו גישה קלה של תחבורה ציבורית נוספת. 
הקרקע במתחם לודוויפול מאושרת למסחר ותעסוקה בהיקף של כ-73 אלף מ"ר, ותוכנית המתאר תא/5000 מאפשרת להגדיל את זכויות הבניה לכדי כ-160 אלף מ"ר. בעשרות השנים האחרונות ניסו יזמים רבים לאגד את בעלי הקרקע במתחם ולקדם תוכניות להשבחת הקרקע.
 
בשנת 2016 אושרה תכנית להקמת מתחם תעסוקה בשטח של כ-12.5 דונם ועם היקף זכויות של כ-74 אלף מ"ר. לפני כ-3 חודשים השלימה קבוצת חג'ג' את מימוש האופציות לרכישת הקרקע, באמצעות חברת הפרויקט - שותפות של קבוצת חג'ג' עם חברות שבבעלות רונן חצור ורונן בן מוחה. אחד התנאים להוצאת היתר בנייה לתוכנית זו הוא אישור תכנית איחוד וחלוקה, ובשל ריבוי הבעלים וחוסר הסכמות עד כניסת שותפות חג'ג' לתמונה, לא בוצע עד כה. כעת בסיום הליך הידברות והסכמה עם כ-20 משפחות שחיו במקום, ובנוסף עוד מספר רב של בעלי זיקה למקרקעין הושלמה הרכישה במתחם לודוויפול.  
 
רכישת זכויות כלל הבעלים הפרטיים במקרקעין מוערכת בסכום של כ-310 מיליון שקל, והמימון הבנקאי יקצה את האשראי הנדרש בשיעור של כ-70% מהעלות לקבוצת חג'ג' לצורך רכישת זכויות הבעלים הפרטיים במקרקעין, כולל החזר חלק מהסכומים ששולמו עד למועד זה על ידי חברת הפרויקט מתוך כספי הלוואה שהועמדו לה על ידי החברה והשותפים.
כפי שניתן לראות בהדמיית המתחם הוא יכלול גורדי שחקים בשילוב מתחמי מחסר ופנאי בתכנון חדשני של  משרד האדריכלים רפאל דה לה פונטיין בשיתוף ברעלי-לויצקי-כסיף.
תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג: "אנחנו פותחים את שנת 2023 עם בשורה משמעותית ביותר - רכישת חלקם הארי של הבעלים הפרטיים והעמדת הליווי הבנקאי הנדרש לכך במתחם לודויפול, שהינו פרוייקט דגל לקבוצת חג'ג'. מדובר בצעד מרכזי בקידום הקמתו של הפרוייקט שישנה את פני התעסוקה והמסחר בכניסה הדרומית לעיר תל-אביב. בהמשך למהלך הזה, קבוצת חג'ג' תמשיך להתמקד בהזדמנויות שנוצרות בתקופה זאת בשוק הנדל"ן". 

תמיר אמר (ינאי יחיאל)
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק לאומי שידאג קודם ללקוחות הזקנים שלו ושלא יריץ אותם
    דנה 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפתח תקוה ולרמת אביב שסוגרים את סניף ביאליק ברמת גן ולא מודיעים ללקוחות מה קורה אדם עומד בבנק בן 95 בושה לבנק לאומי
    סגור
  • 1.
    עוד מאה שנה
    אריק 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמיר... חח לפני שניה נכנס לאן הוא לא יודע שיבוחים ריקים
    סגור