השוק

פרשקובסקי זכתה במכרז להקמת 206 יחידות דיור ב'גליל-ים'

פרשקובסקי תשלם לרמ"י בתמורה לחכירת המגרשים 282 מיליון שקל ותשלם עוד כ-28 מיליון שק לדמי פיתוח; גליל-ים נחשבת לאחד האזורים הנחשקים למגורים במרכז הארץ; פרשקובסקי תממן את הקמת הפרויקט באמצעות הון עצמי ומימון חיצוני
ניצן כהן | 
נדל"ן (צילום vecteezy)
פרשקובסקי זכתה במכרז של רמ"י לחכירת מגרשים לבניית 206 יחידות דיור ו-1,600 מ"ר מסחרי בגליל-ים. בתמורה לזכוריות החכירה תשלם החברה לרמ" 282.3 מיליון שקל ועוד כ-28 מיליון שקל דמי פיתוח.
אזור גליל-ים נחשב לאחד האזורים הנחשקים במרכז הארץ בתחום המגורים. פרשקובסקי זכתה במכרז בעיתוי מעט בעייתי של אינפלציה עולה ותוואי הריבית עולה מה שעלול להכניס את שוק הנדל"ן להאטה בטח ביחס למה שהלך בשוק הזה בשנים האחרונות.
לאחר פרסום תוצאות המכרז התגברו העליות במניית פרשקובסקי שעולה בשעה זו ביותר מ-2% כך שהחברה נסחרת לפי שווח שוק של 1.7 מיליארד שקל.
פרשקובסקי נחשבת לאחת החברות הקבלניות המעניינות בבורסה. החברה היא למעשה חברה מעיין משפחתית וותיקה מאוד בענף. פרשקובסקי נחשבת לחברה שמרנית שאינה מתפרשת על יותר מידי פרויקטים ולכן היא יכולה להכיל סוגים שונים פרויקטים אם כי קצב הפיתוח שלהם יחסית איטי.
את הרבעון השלישי סיימה פרשקובסקי עם הכנסות של 200.4 מיליון שקל, רווח תפעולי של 139 מיליון שקל ורווח נקי של 117.7 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי בשיעור שח כמעט 24 מיליון שקל. לתזרים המזומנים של חברה כמו פרשקובסקי צריך להתייחס בזהירות כי באופן עקרוני ככל שהחברה מפתחת פרוייקטים היא מוציאה כסף כשהתקבוליםפ בגין מכירת הדירות יגיעו בהמשך ולכן צריך להתייחס לסעיף זה בדוחות החברה בזהירות המתבקשת.
מתחילת השנה איבדה מניית פרשקובסקי 36% מערכה טהיא נסחרת במחצית משוויה בהשוואה למחיר השיא של השנה האחרונה. בני משפחת פרשקובסקי מחזיקים בכמחצית מהון המניות שלה וקופות הגמל של כלל ביטוח מחזיקות בכ-7.5% מהחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה