השוק

פרטנר בעסקת ענק עם בזק: אספקת סיבים במיליארד שקל

חברת בזק חתמה על הסכם ארוך טווח עם חברת פרטנר לאספקת תשתית סיבים אופטיים. על פי ההסכם, פרטנר תוכל לעשות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים של בזק בקצב של 1 גיגה, וזאת לתקופה של 15 שנים, החל מינואר הקרוב. בזק צפויה לקבל בתמורה כמיליארד שקל
מערכת ice | 
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר וגיל שרון יו"ר בזק (צילום כפיר סיוון, רמי זרנגר)
כבר לא צריך להמתין – פרטנר תציע סיבים כמעט לכל משק בית בישראל באופן מידי, קבוצת התקשורת הודיעה היום (חמישי) כי חתמה עם בזק על הסכם לרכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים של בזק בקצב של 1 גיגה.
ההסכם יאפשר לפרטנר להיות ספקית שירותי הסיבים עם הפריסה הרחבה בישראל, כך שתוכל להציע שירות למירב משקי הבית בארץ, אף במקומות אליהם היא לא צפויה להגיע עם תשתית הסיבים העצמאית שלה, ובכך לחזק את התחרות באזורים אלה לטובת הצרכנים. פרטנר תוכל להגדיל משמעותית את מספר מנויי הסיבים של החברה, העומד על פי הדוח האחרון על כ-277 אלף לקוחות – המספר הגבוה בשוק, זאת מתוך כ-929 אלף משקי בית אליהם מגיעה תשתית פרטנר פייבר. כך, גם ההסכם צפוי להגדיל את השימושיות והניצולת של רשת הסיבים של בזק, ויצור וודאות ביחס להכנסות עתידיות מהשוק הסיטונאי.
 
הסכם ה-IRU (זכות שימוש עצמית בלתי חוזרת) נחתם לתקופה קצובה של 15 שנה, עם אופציית הארכה לשתי תקופות נוספות של 5 שנים כל אחת (ובסך הכול 25 שנים), בעלות קווים פחותה מזו שבתקופת ההסכם הראשונה. בנוסף, לחברה ניתנה אופציה לרכוש זכות שימוש ב-48 אלף קווים נוספים, באותם תנאים, במהלך תקופת ההסכם הראשונה. כמו כן, ההסכם מכיל מנגנון שדרוג קצבי הקווים.
זכות השימוש בקווים תינתן ב-5 פעימות שנתיות שוות, משמע 24 אלף קווים בשנה, החל מה-1 בינואר 2023. התמורה הכוללת שתשלם פרטנר לבזק עומדת על כ-574 מיליון שקל בתוספת מע"מ לתקופת ההסכם הראשונה, אשר תחולק לחמישה תשלומים שווים (בהתאם למועדי הפעימות), שישולמו בתחילת כל שנה קלנדרית של השנים 2023 עד 2027. בנוסף, החברה תשלם דמי תחזוקה שנתיים בשיעור של 4% מהתמורה. תנאי העסקה כוללים מנגנון פריסת תשלומים וכן מנגנוני הצמדה. כמו כן, לפרטנר אפשרות להקדמת מועדים הן לעניין זכות השימוש בקווים והן לעניין התשלום בגינה. אומדן העסקה לאחר 15 שנה נעמד על מיליארד שקל.
בעקבות החתימה על ההסכם אמר  יו"ר קבוצת בזק גיל שרון, "הסכם ה-IRU שחתמנו עם פרטנר יביא לרווחה צרכנית בדמות תחרות רבה יותר, הן בהיבט המחיר והן בהיבט השירות, ויאפשר צמיחה מואצת של חדירת הסיבים והתחברות של לקוחות ברחבי הארץ. עבור בזק הוא מעניק וודאות גדולה יותר בשימוש ברשת הסיבים שלה".
עוד הוסיף שרון, "משרד התקשורת כמתווה מדיניות, והחברות כגורם הביצוע, יעמדו במשימה של פריסה נרחבת של סיבים אופטיים, תוך תחרות בין 3 תשתיות. נכון להיום, קצב הפריסה של סיבים בארץ הוא גבוה מאוד בהשוואה בינלאומית. שיעור הנגישות לסיבים יגיע עד לסוף שנת 2022 ל- 70% ממשקי הבית, ועד סוף שנת 2024 שיעור הנגישות לסיבים יעמוד על קרוב ל- 100%. הסכם ה-IRU מקל על ספק השירות לשווק חיבורי סיבים, ויאפשר הצעות משופרות ללקוחות, כשהתחרות באספקת שירותי החיבור לסיבים תגדל. בעסקה שחתמנו יש איזון בין מחיר הנמוך ממחיר השוק הסיטונאי היום, לבין כמות החיבורים שתגדל ועימה ניצולת ויעילות הרשת, והיא משקפת תפיסה פרואקטיביות של בזק להובלת מהלכים עסקיים שיבטיחו הגדלת השימוש ברשת הסיבים שלה לאורך זמן".
מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי מסר: "העסקה מעניקה לפרטנר אפשרות להגיע מהר יותר עם סיבים אופטיים ללקוחות הטלוויזיה והאינטרנט שלנו ובכלל. העסקה הנוכחית הינה השלב השני באסטרטגית הסיבים של פרטנר, כאשר השלב הראשון התמקד בפריסה המהירה והראשונית ומטרתו של השלב השני היא הגעה לכל משק בית בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה