השוק

רווחי העישון והממתקים: גלוברנדס מחלקת דיבידנד ב-25 מיליון שקל

לגלוברנדס מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה החברה תפעל לחלק לפחות 75% מרווחיה הראויים לחלוקה, כאשר החלוקה תתבצע פעמיים בשנה, על בסיס הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון והשלישי
מערכת ice | 
גדי נצר ואמיר אלון (צילום מתוך אתר החברה גלוברנדס)
גלוברנדס, החברה שמייבאת ומפיצה של המותגים המובילים של החברות הבינלאומיות מהגדולות בעולם בתחום מוצרי טבק ועישון - JTI (Japan Tobacco International) ו-BAT (British American Tobacco) ובתחום הממתקים והחטיפים החברה היא מפיצה של מוצרי יוניליוור, דיפלומט ומארס ריגלי, ומייבאת את מוצרי Saly Sol ועוד, מדווחת על תוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2022.
הכנסות החברה בניכוי מס קנייה רשמו עלייה של כ-14% והסתכמו בכ-158 מיליון שקל וזאת לעומת הכנסות של כ-138 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. ההכנסות נטו ממכירת מוצרי עישון עמדו על כ-129 מיליון שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. להערכת החברה הגידול בהכנסות נובע ברובו מעליית מחיר שהתרחשה בסוף הרבעון השני ותחילת הרבעון השלישי. החל מדוחות הרבעון השלישי, מאוחדות בדוחות החברה תוצאות פעילות פארם אקספרס אשר גלוברנדס רכשה בה את השליטה (51%). פארם אקספרס עוסקת בהפצה של מוצרי פארמה (ללא מרשם), וכן מוצרי צריכה נוספים ללקוחות קמעונאיים.
ההכנסות הנובעות מהפצת חטיפי החלבון של פארם אקספרס משויכות למגזר הממתקים והחטיפים, והכנסות מהפצת מוצרי הפארמה ללא מרשם ומוצרי צריכה נוספים המופצים ע"י פארם אקספרס, משויכים למגזר אחרים. ההכנסות נטו ממכירת ממתקים וחטיפים הסתכמו בכ-23.1 מיליון שקל, צמיחה של 39% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-16.6 מיליון שקל. להערכת החברה הגידול בהכנסות המגזר נבעו מעלייה כמותית בהיקף המכירות וכן מאיחוד לראשונה של פעילות הפצת החטיפים של פארם אקספרס.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון החולף בכ-52.3 מיליון שקל, עלייה של 15% בהשוואה לרווח גולמי של כ-45.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-25.6 מיליון שקל, עלייה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהגידול בהכנסות וברווח הגולמי, אשר קוזזה כתוצאה מעלייה בשכר עבודה, הוצאות החזקת צי רכב והוצאות אחרות. הוצאות המימון נטו של גלוברנדס הסתכמו ברבעון השלישי בכ-1.7 מיליון שקל, וזאת לעומת הוצאות מימון נטו של כ-0.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהוצאות המימון נובעת בעיקרה מעלייה בשיעור ריבית הפריים בישראל. הרווח הנקי של גלוברנדס ברבעון השני הסתכם בכ-18.4 מיליון שקל, עלייה של כ-6% ביחס לרווח ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם בכ-17.4 מיליון שקל. מתחילת 2022, הרוויחה גלוברנדס 53.5 מיליון שקל.
דיבידנד: לגלוברנדס מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה החברה תפעל לחלק לפחות 75% מרווחיה הראויים לחלוקה, כאשר החלוקה תתבצע פעמיים בשנה, על בסיס הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון והשלישי. במסגרת מדיניות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 25 מיליון שקל לבעלי המניות אשר ישולם בחודש דצמבר וזאת בהמשך לדיבידנד בסך של 30 מיליון שקל אשר שולם לבעלי המניות במהלך חודש יוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה