השוק

דיסני מינוס: המניה קרסה – והורידה את כל הבורסה

המדינות בהן הושקה דיסני+ לפני חצי שנה הביאו לגידול אדיר במספר המנויים של השירות – אך ההכנסות שהשירות הביא לחברה קטנו, וחטיבת הסטרימינג הפסידה מיליארד וחצי דולר. כתוצאה מכך, המניה צנחה בשיעור דו-ספרתי, וגררה אחריה את מדד דאו ג'ונס
יאיר מור | 
דיסני (צילום pexels ,pixabay)
ענקית הבידור דיסני חווה היום (רביעי) את היום הקשה ביותר למניה שלה זה לפחות שנתיים וחצי, ורושמת צניחה של בין 12.5% ל-13%. ירידה דרמטית שכזו במניה מרכזית גוררת את כל מדד דאו ג'ונס מטה, והוא מאבד מערכו כאחוז.
הסיבה לכך היא דוח מאכזב שהציגה החברה אמש (שלישי) לאחר סיום המסחר. ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2022 (כך מגדירה החברה את שלושת החודשים שהסתיימו ב-1 באוקטובר) היא רשמה הכנסות בגובה 20.15 מיליארד דולר – פספוס משמעותי של תחזיות האנליסטים להכנסות בסך 21.26 מיליארד דולר; הרווח המותאם למניה היה 30 סנט לעומת ציפיות ל-51 סנט; ההכנסות של חטיבת הפארקים והסחורה (כלומר צעצועים ופריטים אחרים עם דמויות דיסני) הגיעו ל-7.43 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-7.59 מיליארד דולר, למרות הפתיחה המחודשת של הלונה-פארקים והשקת חנות סחורה מקוונת חדשה; הרווח התפעולי היה נמוך בכמעט 25% מהתחזיות – 1.51 מיליארד דולר לעומת 1.9 מיליארד.
הנתון היחיד שלא היווה אכזבה, לכאורה, היה מספר המנויים שנוספו לשירותי הסטרימינג של החברה – דיסני+, ESPN+ ו-Hulu – 12.1 מיליון לעומת צפי ל-9.35 מיליון. עם זאת, הנתון הזה בא עם "אבל" גדול מאוד: ההכנסה הממוצעת מכל מנוי צנחה בחדות, והסתכמה ב-3.91 דולר לעומת צפי ל-4.29 דולר, מה שאומר שהגידול במספר המנויים לא מצליח לאזן את הצניחה בהכנסות. כתוצאה מכך, שירותי הסטרימינג הפסידו 1.5 מיליארד דולר בשלושת החודשים הללו, לעומת 1.1 מיליארד ברבעון הקודם.
דיסני, מצידה, הזהירה כי הגידול במצבת המנויים צפוי להיות קטן יותר ברבעון הזה, שכן ברבעון הקודם היא נהנתה מאפקט ההצטרפות ההמוני ב-42 המדינות שבהן הושק השירות במאי, וביניהן ישראל, אך צופה שההפסדים של חטיבת הסטרימינג יקטנו בכ-200 מיליון דולר. לא ברור איך, לאור העובדה שממוצע ההכנסה עומד לרדת אפילו יותר עם השקת המנוי המוזל הנתמך על ידי פרסומות במחיר של 8 דולר לחודש ב-8 בדצמבר. המנכ"ל, בוב צ'אפק, אף טען כי החברה לא משנה את התחזית שלה שהשירותים הללו יהיו רווחיים בשנת הכספים 2024. "על ידי יישור מחדש של העלויות שלנו ומימוש היתרונות של העלאות מחיר והמנוי נתמך-הפרסום שלנו שיושק ב-8 בדצמבר, אנו מאמינים שנהיה בדרך להשגת עסק הזרמת וידאו רווחי שיוביל צמיחה מתמשכת וייצור ערך למחזיקי המניות למשך שנים רבות", הוא אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה