השוק

החברה הישראלית זכתה במכרז של האו"ם - ותפעל ברואנדה

הום ביוגז הישראלית, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתן לאנרגיה מתחדשת – תספק מערכות ביוגז לטיפול בפסולת האורגנית של חקלאים בקהילות במזרח רואנדה
מערכת ice | 
הום ביוגז באפריקה (צילום יחצ)
לאחר שזכתה בשני מכרזים של האו"ם (זימבבואה ומלאווי) לאספקת מערכות ביוגז לטיפול בפסולת אורגנית של מחנות פליטים באפריקה – הום ביוגז רושמת היום הישג עם זכייה שלישית בשנה האחרונה במכרז של האו"ם, והפעם ברואנדה.
הום ביוגז - העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתן לאנרגיה מתחדשת – תספק מערכות ביוגז לטיפול בפסולת האורגנית של חקלאים בקהילות במזרח רואנדה, לרבות התקנה והדרכת המקומיים בשימוש במערכות, בתמורה כוללת של כ-578 אלף דולר. המערכות תסופקנה במהלך תקופה של שישה חודשים ממועד חתימת ההסכם.
החתימה על ההסכם עם האו"ם נעשתה בהמשך לבחירתה של החברה כספקית רשמית של האו"ם, מה שמאפשר לחברה גישה למכרזים של האו"ם לאספקת מערכות ביוגז לטיפול בפסולת בפרויקטים נוספים של האו"ם ברחבי העולם.

הסיבות לבחירת האו"ם בטכנולוגיה הישראלית נעוצות, בין היתר, בעובדה שמערכות אלה מטפלות בפסולת בצורה אקולוגית, והופכות אותה לאנרגיה לשימוש מקומי. בנוסף, המערכות מגיעות במארז נוח לאחסון ולשינוע, פשוטות להתקנה, עמידות לתקופה של 15 שנה ונוחות לשימוש. מערכות אלו משווקות ב-6 יבשות ובלמעלה מ-100 מדינות.
לפתרון של הום ביוגז ערך סביבתי משמעותי בשל היכולת לצמצם פליטות גז מתאן. אחד המקורות העיקריים לפליטות גז מתאן הוא הטמנה של פסולת אורגנית. המערכת של הום ביוגז מטפלת מקומית בפסולת האורגנית וכך מצמצמת משמעותית את פליטות גז המתאן, ומביאה לחסכון של למעלה מ-6 טון פחמן דו חמצני בשנה עבור כל מערכת. בנוסף, הטכנולוגיה החדשנית שפיתחה הום ביוגז נותנת מענה יסודי לטיפול מקומי בפסולת האורגנית וכך מייצרת ללקוחותיה חיסכון משמעותי בעלויות המאמירות של פינוי, שינוע והטמנה של פסולת.
בימים אלה משתתפת הום ביוגז במשלחת הישראלית לוועידת האקלים השנתית COP27 בשארם א-שייח'. בחודש האחרון זכתה להכרה עולמית עם זכייה במקום הראשון בפרס הקיימות לשנת 2022, ובמקום הראשון לטכנולוגיה פורצת דרך שהעניק לה מגזין ה-Financial Times לשנת 2022.
אושיק אפרתי, מנכ"ל הום ביוגז: "אנו שמחים על כך שהאו"ם בחר שוב בטכנולוגיה שלנו בפעם השלישית בשנה אחת. שני הפרויקטים הראשונים שלנו עם האו"ם הוטמעו בהצלחה יתרה במחנות פליטים במלאווי וזימבבואה, וכעת הזכייה במכרז הנוכחי תביא את הטכנולוגיה שלנו גם למאות משפחות ברואנדה. אנו רואים בזכייה זו התפתחות עסקית חשובה ומאמינים כי היא תייצר לנו הזדמנויות נוספות. אנו עדים לביקוש עולמי גובר לחדשנות בתחום האנרגיה המתחדשת ותחום פינוי פסולת, אשר מקבלים ביטוי גם בוועידת האקלים בשארם בה אנו משתתפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה