השוק

סמוטריץ' בדרך למשרד האוצר? יו"ר ההסתדרות במסר מאיים לנתניהו

האם נתניהו ישלח את סמוטריץ' להילחם בוועדים החזקים במשק? יו"ר ההסתדרות הזהיר: "אל תנסו את כוחנו", וחטף מנשיא התאחדות התעשיינים: "הימים שההסתדרות השפיעה על מינוי שרים בישראל חלפו"
איתן לויטס |  6
ארנון בר דוד (צילום המכון הישראלי לדמוקרטיה)
ההשיג המסתמן של מפלגת הציונות הדתית כמפלגה השלישית בגודלה, והשנייה בגודלה בקואליציה, מתחילה להעלות השערות מה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ידרשו במשא ומתן מול נציג הליכוד יריב לוין. 
בקשר לבן גביר ככל הנראה זה יהיה קשור לנושאי ביטחון כאלה ואחרים, עליהם הוא הצליח לסחוף קהל מצביעים גדול. בקשר ליו"ר הרשימה סמוטריץ', החלו דיבורים במערכת הפוליטית כי עיניו מיועדות לתיק האוצר.
סמוטריץ' התבטא לא מעט בנושאים כלכליים, ובריאיון לשאול אמסטרדמסקי ב-"בוחרים מהכיס", פרש משנה כלכלית קפיטליסטית הדוגלת בין היתר בביטול הקביעות במגזר הציבורי ובצמצום זכות השביתה באמצעות חובת בוררות.

סמוטריץ' מן הסתם כבר ידע שזה יקים עליו קבוצות לחץ, והנה כבר מקבל נתניהו מסר מאיים מיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לבל ימנה את סמוטריץ' לשר אוצר. "אני לא מאמין שסמוטריץ' יהיה שר אוצר", אמר יו"ר ההסדתרות ארנון בר-דוד לעיתון דה-מרקר. לדבריו, "ההסתדרות נמצאת בקשר עם כל המפלגות ופועלת כדי להבין את התמונה המתגבשת. אני לא מציע לאף גורם לבדוק את כוחה ועוצמתה של ההסתדרות".
התפיסה הכלכלית של יו"ר הציונות הדתית תיתקל מן הסתם בהמשך בעוד התנגדויות, בדיוק כמו אלה שהתמודדו איתם שר האוצר הנוכחי אביגדור ליברמן והשר אביר קארה, שנלחמו לקדם מהלכים משמעותיים לצרכן הישראלי כמו הגדלת הייבוא בתחום המזון.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, הגיב להתבטאות של יו"ר ההסתדרות, ואמר כי  מדובר בהתבטאות אומללה מצד בר דוד וכי "יו"ר ההסתדרות מנסה להחזיר את המדינה לימי הפנקס האדום. הימים שההסתדרות השפיעה על מינוי שרים בישראל חלפו, וטוב שכך. על ראש הממשלה המיועד וראשי הקואליציה העתידית למנות שר אוצר על-פי שיקולים מקצועיים, ולא להתחשב באיומי ארגון עובדים עם גישה כלכלית שנכשלה בארץ ובעולם".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בר דוד
    משה 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בר דוד הזה אפסון. חוץ מלאיים לא עשה דבר בחייו. שיעוף לנו מהציבוריות עוד שמאלן שחייבים להעיף
    סגור
  • 4.
    להעמיד את החצוף הזה לדין
    קומוניסט דוחה 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוצפה שאין כדוגמתה.מי הוא שינחה ראש ממשלה נבחר את מי למנות לשר,מה זה הדיבורים והחוצפה הזו,צריך לעצור אותו מיד ולהבהיר לו ששרות המדינה לא שלו ולא של אבא שלו חצוף מושחת
    סגור
  • 3.
    יו״ר ההסתדרות
    פוליטרוק לשעבר 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבולשביק שעדיין מאמין בהסתדרות , לא קלט שהמשק השתנה , ההסתדרות היא ארון גרוטאות ישן כשבמשרדים יושבים עם זקנים שמזמן היו צריכים לצאת לפנסיה אבל אין מי שרוצה להחליף אותם במשרדים משנות החמישים עם כיסויי פלסטיק של אחת החברות שלהם . בסוף היום הפקידים שם מתנהלים בכבדות להסעה , הטחורים הורגים אותם והקילה לעזעזל מאין הגיעה -- הרי לא הרימו דבר בארבעים השנים שהסתובבו כפוליטרוקים של המפלגה , והיום מאיים הנהיג מאו צה קילה שלא כדאי למשק להתעסק איתם . נו העכבר מאיים על הפיל . הרשלה ניכנס למסעדה וכסף אין בכיסו ושאג , אם לא יביאו אוכל אעשה מה שאבי עשה , נבהלו המלצרים ובדחילו ורחימו שאלו , מה עשה אביך ? ? הלך הביתה רעב , ענה . ....... כן אדון פוליטרוק אתה תלך רעב וצמא הביתה . מובילי המשק העתידיים אינם המפאיניקים הלבנבנים של פעם . אלה אוכלי בשר חי שאפילו לא שטפו אותו. אידיש אינם מדברים הצעטאלאך לא מוכרים להם והם צעירים עם ראית עולם חדשנית.
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי מה זה מאפיה???
    אור 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי הוא שבכלל יגמגם על מי שיהיה באוצר? פשוט הכול כאן מושחת בייחוד הארגון הזה
    סגור
  • 1.
    מאפיונר
    דניאל 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ארנון בר דוד מתבטא כמו מאפיונר. הבטחון המופרד מעיד על רמת השחיתות וחוסר הבושה
    סגור
  • דרעי למשרד האוצר
    מורן 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דרעי לאוצר
    סגור