השוק

פסגות בהמלצת תשואת חסר לדסק"ש; נכסים ובניין נכנסה לסחרור

פסגות שבשליטת רני צים המתחרה של צחי נחמיאס, יוצא במתקפה חריגה על בעל השליטה בדסק"ש ומגה אור וטוען כי מחזור חוב בחברה לא רלוונטי; בפסגות מאשימים את המאבק עם אהרון פרנקל שהביא את נחמיאס להכניס את נכסים ובניין לסחרור
ניצן כהן |  1
צחי נחמיאס, רני צים (צילום ורד פיצ'רסקי, מאיר אדרי, ויקיפדיה)
בית ההשקעות פסגות והאנליסט יואב בורגן יצאו במתקפה מוזרה על איש העסקים צחי נחמיאס שמחזיק בשליטה בחברת מגה אור שבאמצעותה הוא שולט בדסק"ש. בורגן מעניק למניית דסק"ש המלצת תשואת חסר במחיר של 6 שקלים למניה, מחיר הנמוך בכ-12% ממחיר המניה הבוקר בבורסה.
בנימוקים מציינים בורגן ופסגות (שבשליטת המתחרה של נחמיאס, רני צים) כי מימושי ההחזקות בסלקום ואלרון יקלו על המינוף בדסק"ש במסגרת ההתמקדות בעסקי הנדל"ן שמרוכזים בנכסים ובניין. בורגן מציין כי מכירת השליטה בסלקום תהיה מאתגרת עבור דסק"ש ותיקח הרבה זמן לנוכח מצבה של דסק"ש שגורם הסיכון המשמעותי בה הוא עומס החוב שעומד נכון לתום הרבעון השני של השנה על 1.8 מיליארד שקל, כלומר מינוף של 62% ביחס לשווי החזקותיה.

דסק"ש צריכה לפרוע ב-4 השנים הקרובות, בממוצע 650 מיליון שקל מידי שנה כשאפשרות למחזור חוב, לדעת פסגות, לבלתי רלוונטית נוכח שיעורי הריבית הנוכחיים והתשואות בהן נסחרות האג"ח שלה (9.2%).
עוד כותב בורגן בעבודה שהופצה ללקוחות פסגות כי נחמיאס הכניס את נכסים ובניין לסחרור לאחר שרכש את החזקותיו של אהרון פרנקל בגב ים לנוכח ההשקעה העצומה (3 מיליארד שקל) שהכניסה את נכסים ובניין למינוף גבוה בעיתוי שלדעת פסגות ובורגן הוא עיתוי אומלל. 
כאן המקום לציין כי הטיימינג של העבודה של בורגן מפסגות היא טעונת שאלות, ואם לטענתם דסק"ש נמצאת עם הגב לקיר הרי שזו הזדמנות טובה לרוכשים פוטנציאלים לרכוש את סלקום במחיר טוב. לא זאת ועוד בדסק"ש טוענים בתגובה כי לחברה יש יתרות מזומנים מספקות לפחות עד לסוף 2023 (כולל תשלום החוב השוטף בסוף 2023) מה שיאפשר לה לנהל מו"מ רגוע ואפקטיבי עם רוכשים פוטנציאלים לסלקום.
נזכיר בשולי הדברים ובלי קשר לעבודה הזו (ואולי עם קשר שנמצא בעיני המתבונן בלבד) כי פסגות נמצאת בשליטת איש העסקים רני צים שאוחז בשליטה בצים מרכזי קניות שנמצאת בתחרות עם מגה אור של צחי נחמיאס. אז אנחנו לא אומרים דבר על איכות העבודה של בורגן ופסגות אבל כדאי שהדברים האלה יקבלו ביטוי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה נראה שרני מנסה לנגוח בצחי
    צחי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור המניע
    סגור