השוק

אחרי ההסכם עם לבנון, אנרג׳יאן החלה להפיק גז מכריש

אחרי אין סוף של עיכובים אנרג׳יאן קיבלה אתמול את אישור מערכת הביטחון להתחיל להפיק גז ממאגר כריש. ההפקה בפועל החלה הלילה והתחרות על שוק הגז הטבעי עולה מדרגה
ניצן כהן |  1
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
אחרי שנחתם ההסכם עם לבנון קיבלה אתמול (שלישי) אנרג׳יאן את אישור מערכת הביטחון להתחיל בהפקת הגז. אנרג׳יאן באופן מפתיע הייתה ערוכה להפקה והחלה בה בפועל הלילה. בכך למעשה התחרות במשק הגז הטבעי יוצאת לדרך.
מאנרג׳יאן נמסר כי הגז מופק כרגע מבאר "כריש מרכז 2" , וזרם הגז הולך וגובר באופן יציב.  במקביל, מתקדמות ההכנות להזרמת הגז במערכת הצינורות אל החוף, ומכירתו ללקוחותיה של אנרג'יאן צפויה להתחיל ביומיים הקרובים. באר "כריש מרכז 1" צפויה להפתח בעוד כשבועיים, ובאר "כריש מרכז 3" בעוד כארבעה שבועות.

האסדה של אנרג'יאן ומערכת הצינורות שלה  הינן בעלות קיבולת מקסימלית של 8 BCM לשנה. הקיבולת  ההתחלתית היא עד 6.5 BCM לשנה, ומכירות הגז צפויות להגיע להיקף זה תוך 4 עד 6 חודשים מהיום. המשך הפיתוח של מאגר כריש צפון, ופיתוחן של מערכות נוספות לטיפול בנוזלים והולכת גז, מתקדמים על פי לוחות הזמנים ויושלמו לקראת סוף 2023. השלמת הפרוייקטים הללו תאפשר לאנרג'יאן להפיק את הכמות המקסימלית בהיקף של 8 BCM בשנה.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "אני שמח לאשר שאנרג'יאן החלה בתהליך הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש. הפרוייקט מהווה נקודת ציון משמעותית עבור ישראל והאיזור, מבטיח תחרות למשק הגז הישראלי, מגביר את הבטחון האנרגטי במזרח התיכון, ומביא אנרגיה נקיה, במחירים נוחים, שתסייע להחליף את הפקת החשמל באמצעות פחם.
אנו ממשיכים להיות מחויבים להשגת המטרות שלנו לטווח הבינוני: הפקת 200 אלף חביות שווה ערך נפט ליום, ו- EBIDTAX (רווח לפני מס) בהיקף של 1.75 מיליארד דולר. תחילת הפקת הגז ממאגר כריש הינה אבן דרך משמעותית לקראת השגת המטרות הללו.  כעת אנו ממוקדים בהגברת קצב הפקת הגז עד ל- 8 BCM בשנה, בצד פרויקטים נוספים למציאה ופיתוח של מאגרים נוספים באזור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח עגשיו אפשר לשכתב את ההסטוריה
    נח 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "הפקת הגז מכריש החלה לפני וללא קשר לחתימה על ההסכם עם לבנון....."
    סגור