השוק

ביידן יכריז על שחרור 15 מיליון חביות נפט ממאגרי החירום

בוול סטריט צופים שנשיא ארה"ב יגיב על הפחתת קצב הפקת הנפט של אופ"ק פלוס בשחרור נוסף של נפט ממאגרי החירום של ארה"ב וזאת כדי לשמור על מחירים מחתחת ל-90 דולר
ניצן כהן | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ 60 Minutes)
בוול סטריט מעריכים היום שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יודיע על שחרור של 15 מיליון חביות נפט ממאגרי החירום של ארה"ב וזאת כדי להתמודד עם הפחתת קצב הפקת הנפט של אופ"ק פלוס מהחודש האחרון.
הכוונה, לפי האנליסטים בניו יורק, היא לשמור על מחירי נפט מתחת לרמה של 90 דולר, בדיוק המטרה ההפוכה להחלטה של אופ"ק פלוס לצמצם את קצב הפקחת הנפט ב-2 מיליון חביות ליום כדי להחזיר את הנפט אל מעבר לרמת ה-90 דולר לחבית.

שחרור של 15 מיליון חביות נפט לא אמור להיות דרמטי בהשוואה לתוכנית של ביידן להשלים שחרור של 180 מיליון חביות ממאגרי החירום של ארה"ב מה שהוריד את מחירי הנפט מהרמה של למעלה מ-120 דולר לרמה הנוכחית שהיא נמוכה מה-90 דולר לחבית. אבל בכל זאת מדובר בהצהרת כוונות של הבית הלבן, הצהרה שנלקחת בחשבון לאור העובדה שהחורף מתקרב ולא נראה שהמחסור בנפט בשל המשבר עם רוסיה לקראת סיום.
התקווה בשוק האנרגיה הבינלאומי הייתה שיחתם הסכם גרעין חדש עם איראן מה שיאפשר הסרת הסנקציות מעליה וחזרה שלה לייצא נפט. הנחת העבודה הייתה שחזרה של איראן למשפחת העמים היתה מקטינה מאוד את התלות של העולם ברוסיה ובערב הסעודית ויוצרת מאבק בין איראן לבינן על שוק הנפט.
בינתיים מעבר לעובדה שהשיחות על הסכם הגרעין לא מתקדמות הרי ששיתוף הפעולה של איראן עם רוסיה מרחיק אותה עוד יותר מהסכם עם המערב וזה אומר שארה"ב תיאלץ לשחרר עוד נפט ממאגרי החירום כדי לענות על המחסור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה